بازی‌های رایانه‌ای داخلی به گروه‌های هدف، صحیح معرفی شوند

پوران درخشنده از کارگردانان سینما با بیان اینکه  عرضه بی ضابطه برخی بازی‌های رایانه‌ای خارجی تاثیرات مخربی روی مخاطب بویژه کودکان و نوجوانان دارد، گفت: نشناختن مخاطب از دامنه این تخریب‌ها و بی آگاهی خانواده‌ها  به نسل جوان آسیب وارد می‌سازد.  
 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد  ملی بازی های رایانه ای ، کارگردان فیلم خواب های دنباله دار افزود: معرفی صحیح و گسترده تولیدات سالم  بخصوص بازی های ایرانی می تواند در  مخاطب ذائقه سازی کرده و فرهنگ استفاده از این قبیل بازی ها را در جامعه تبیین کند. 
این کارگردان سینما، نبود اطلاعات لازم  و معرفی نشدن بازی های ایرانی را از ایرادات اساسی در این زمینه عنوان کرد و توضیح داد: بسیاری از آسیب های به دلیل نبود آگاهی مردم در جامعه رخ نمایی می کند؛ در صورت آگاهی بخشی و ارایه هشدار های لازم از خطراتی که با ورود و استفاده از تولیدات ناسالم بخصوص در زمینه بازی های رایانه ای بوجود می آید، قطعا تاثیر گذار خواهد بود. 
درخشنده با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بازیهای رایانه ای تهران تجربه ای موفق و فراگیر در زمینه معرفی تولیدات داخلی است، بر برپایی نمایشگاههای استانی گیم در نقاط مختلف کشور  تاکید کرد . 
کارگردان فیلم خواب های دنباله دار ادامه داد: کودکان و نوجوانان تمام لحظات بازی های رایانه ای را در ذهن خود ثبت می کنند و فضای این بازی ها برایشان جذاب است از این رو انتخاب بازی های رایانه ای مهم است که این شناخت از اطلاع رسانی صحیح بدست می‌آید. 
درخشنده همچنین به نقش تربیتی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: ما به تولید و عرضه بازی هایی نیاز داریم  که برگرفته از نیاز و علاقه مخاطبان بخصوص گروه های سنی کودک و نوجوان باشد.