تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای در جهت عرضه بازی‌های جذاب و تکنیکی تلاش کنند

رییس انجمن جامعه شناسان با بیان اینکه تولید کنندگان بازیهای رایانه ای به سمت عرضه بازی های جذاب ، تکنیکی و آموزشی حرکت کنند، گفت: تولیدات داخلی باید از مشخصه های آموزشی و در جهت ارتقای فرهنگی برخوردار باشند.    
 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امان اله قرایی درباره تولید بازی های رایانه ای بومی گفت: جامعه شناسان و روانشناسان باید در تحلیل بازی های خارجی به تولید کنندگان مشاوره دهند و بررسی شود که هریک از این بازی ها چه پیامی را برای نسل جوان در پی دارند. 
وی اد امه داد: بازی رایانه ای خارجی که  به کشور وارد می شوند هدف داشته و به دنبال تخریب فرهنگ ما هستند و تاثیر عمیقی در روح و روان جوانان می گذارند. 
به گفته رییس انجمن جامعه شناسان، غرب به درستی می داند چگونه فرهنگ خود را به نسل جوان تحمیل و از بازی های رایانه ای برای تحقق این هدف استفاده می کند. 
قرایی ادامه داد: متخصصان بازی سازی باید در جهت تولید بازی هایی فعالیت کنند که در خدمت جامعه بوده و بینش کودکان ، نوجوانان و جوانان را  ارتقا بخشد و آنان را با فرهنگ و میراث ایرانی اسلامی آشنا کنند. 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: هر هنرمندی که اندیشه ترویج فرهنگ کشور را در بازی های رایانه ای نداشته باشد به معنای حقیقی بازی ساز ملی نیست.
وی توضیح داد: نهادهای مختلف باید از تولیدان ملی در زمینه بازی های رایانه ای حمایت  کنند، سرمایه گذاری در عرصه گیم و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است . 
قرایی گفت: بخش خصوصی باید در عرصه بازی های رایانه ای ورود کند و در عین حال این بخش باید تعریف درستی در عرصه بازی سازی رایانه ای داشته باشد. 
وی  تاکید کرد که  هنر باید در خدمت جامعه باشد از این رو بازی سازان نیز آثاری را تولید کنند که در خدمت فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و مصالح جمعی در این بازی ها لحاظ شود.