تولید و عرضه بازی‌های  رایانه‌ای استاندارد، زمینه ای برای حضور در بازارهای جهانی است

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان به موقعیت ممتاز ایران در عرصه بازی‌های  رایانه‌ای در منطقه و عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: فروش بازی‌های ایرانی در خارج از کشور نشانگر توفیق کشورمان در عرصه جهانی  گیم است.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "مصطفی رحماندوست" افزود: تولید و عرضه بازیهای استاندارد و جذاب مخاطب بیرونی را برای استفاده ترغیب کرده و به رونق این عرصه در داخل کشور منجر می شود. 

 داور دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران ادامه داد: جذب سرمایه خارجی برای تولید بازی های ایرانی یکی از شاخص های پیشرفت کشور در عرصه گیم به شمار می رود، امیدوارم تولیدات ایرانی به جایگاهی شایسته در عرصه بازار گیم دست یابد.   

رحماندوست تاکید کرد: فروش برخی از بازی های رایانه ای در کشورهای مختلف نشان از توسعه و پیشرفت کشور در این عرصه دارد و باید از تولید بازی های بومی بیش از پیش حمایت شود. 

شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان گفت: رشد محتوایی و فنی بازی های رایانه ای باید به گونه ای باشد که مخاطب برای نشستن پای محصولات داخلی حداقل یک ساعت زمان گذاشته و در میان راه از استفاده بازی های ملی پشیمان نشود. 

رحماندوست، توجه به مقوله آموزش و افزایش مهارت در انتخاب موضوع ، تولید  و توزیع مناسب بازی های رایانه ای را در جهت رونق این عرصه ضروری دانست.