مشکلات عرصه بازی‌های رایانه‌ای با اعمال قانون کپی رایت در کشور برطرف می‌شود

استاد دانشگاه با بیان اینکه نبود قانون حقوق مولف – کپی رایت- در کشور به عرصه بازی‌های رایانه‌ای صدمه وارد کرده است، گفت: با تصویب و اجرای قانون حقوق مولف بسیاری از مشکلات کنونی حوزه گیم کشور به خصوص در زمینه قاچاق بازی برطرف می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اعظم باستان فرد با یادآوری اینکه  کیفیت فنی بازی های داخلی باید ارتقا یابد افزود: با استاندارد سازی عرصه تولید بازی فاصله فنی – تکنیکی تولیدات داخلی و محصولات خارجی کم خواهد شد.
 داور بخش فنی دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران ادامه داد: بازی رایانه ای به عنوان یک هنر - صنعت در خارج از کشور هزینه زیادی از فروش محصولات تولیدی  را به خود اختصاص داده است و همین موجب افزایش رقابت و ایجاد انگیزه میان بازی سازان خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما تاکید کرد: مشکل کپی رایت در ایران سرعت پیشرفت بازی سازان داخلی را کند کرده اما در مقایسه با سالهای گذشته کیفیت بازی های تولیدی مناسب تر شده است. در سراسر دنیا صنعت گیم به صورت علمی و فنی ارزیابی می شود اما در ایران ضعف بسیاری در این زمینه  وجود دارد .
باستان فرد به تلاش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در زمینه راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی و  مرکز دانشگاهی با محور رشته های بازی سازی اشاره کرد و در عین حال گفت که اختصاص دوره های تحصیلات تکمیلی در این رشته ضروری است.