بازی سازان ایرانی تنوع و جذابیت را در تولیدات خود لحاظ کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای  ایرانی از نظر کمی وکیفی رشد چشمگیری داشته است، گفت: سطح کیفیت بازی‌های تولید شده داخلی با کمپانی‌های بازی ساز خارجی برابری می‌کند، تولید کنندگان داخلی باید تلاش کنند که تنوع و جذابیت را در محصولات خود لحاظ کنند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، یوسف نوری افزود: بازی های داخلی پیشرفت خوبی داشته است و حمایت از بازی سازان و استاندارد سازی تولیدات می بایست در اولویت امور این حوزه قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: بازی به عنوان یک رسانه آموزشی موثر در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و بازی های ارایه شده از سوی شرکت های  مختلف با رعایت نظام رده بندی سنی و کیفیت محتوا در جامعه به جایگاه خوبی رسیده است .
عضو هیات امنا بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: تفاوت عمده بازی های داخلی و خارجی در محتوای بازی هاست. بازی سازان داخلی بر اساس معیارهای فرهنگی و دینی کشور بازی تولید می کنند در صورتی که این معیارها در بازی های خارجی به چشم نمی خورد .
به گفته نوری،بازی سازان نباید به دنبال رقابت با بازی سازان خارجی باشند بلکه باید نیاز جامعه از طریق تولید و عرضه بازی برطرف کنند.
وی گفت: فرآیند بازی سازی در کشور جهش خوبی نسبت به گذشته داشته و بازی رایانه ای به عنوان بخشی از زندگی باید مورد حمایت مسوولین قرار گیرد.