بخش زیادی از اوقات فراغت دانش آموزان ایرانی صرف بازیهای رایانه ای می شود

تهران - مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بخش زیادی از اوقات فراغت دانش آموزان ایرانی صرف بازی های رایانه ای می شود در حالی که برای بهره گیری بهتر از اوقات فراغت باید مدیریت زمان را مورد توجه قرارداد.

دکتر 'شهرام خرازی ها' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: کودکان و نوجوانان نیاز فراوانی به برنامه های تحلیلی در زمینه بازی های رایانه ای دارند.

وی خاطرنشان کرد علاوه براین خلاء وجود یک دایره المعارف بازی های رایانه ای و شخصیت های این بازی ها در کشور محسوس است و امیدوارم مسوولان ذیربط اقدام های لازم در این زمینه را انجام دهند.

مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد بسیاری از کودکان و نوجوانان، ساعت های زیادی از تابستان را مشغول بازی های رایانه ای می شوند و اغلب آنان نیز ترجیح می دهند این بازی ها را خارج از فضای خانه انجام دهند چراکه فکر می کنند هیجان بیشتری دارد.

خرازی ها گفت: مباحث مربوط به روش های کاهش آسیب مواجهه با رایانه و بازی های رایانه ای باید در متون درسی گنجانده و در تولید و پخش برنامه های پیشگیرانه تلویزیونی نیز به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد کودکان و نوجوانان ایرانی برای استفاده از بازی های رایانه ای باید روش های 'مدیریت زمان' را به عنوان یکی از 'مهارت های زندگی' فراگیرند تا بتوانند از اوقات فراغت خود، بیشترین و بهترین استفاده را بکنند.

خرازی ها خاطرنشان کرد این توصیه به منزله ترک و کنار گذاشتن کامل بازی های رایانه ای نیست بلکه هدف آن، تقسیم زمان به نحو مناسب برای برآورده کردن نیازهای روز کودکان و نوجوانان و تامین فرصت های دانش اندوزی و برقراری ارتباطات خانوادگی و اجتماعی است.