بازی‌های رایانه‌ای باید حاوی پیام باشد

بازیگر فیلم سینمایی بانی چاو گفت: در گذشته تنها سنین پایین از بازی های رایانه ای استفاده می کردند اما اکنون تمام اقشار جامعه با این هنر - صنعت درگیر هستند .
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، جهانگیر الماسی افزود : نسل جوان و نوجوان از رایانه به عنوان ابزاری برای گذراندن اوقات فراغتشان استفاده می کنند و ساعت ها پشت این جعبه جادویی می نشینند بدون اینکه متوجه گذر زمان باشند .
وی تاکید کرد : برخی بازی های رایانه ای جنبه سفارشی دارند و باید طبق درخواست سازمان سفارش دهنده ساخته شود که یک سری پیام پنهانی در آن می گنجانند تا مخاطب خود حین بازی متوجه آنها شود گاهی این پیام ها مخرب هستند .
الماسی یادآور شد : کشور ما در تلاش است تا بازی هایی این چنینی بسازد و پیام های سفارش شده با منظور و هدف خاص را در بازی بگنجاند تا مصرف کننده تنها به عنوان سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت از این بازی ها استفاده نکند .
وی ادامه  داد: گاهی اوقات مصرف کننده به بازی های پر هیجان خارجی اعتیاد پیدا می کند که این مساله خطرساز است و گاهی موجب افت تحصیلی دانش آموزان می شود. این مساله مهم باید توسط خانواده ها کنترل شود .
به عقیده الماسی، اگر بازی های رایانه ای طبق رده بندی سنی تهیه شوند می تواند در بالا بردن هوش کودکان موثر باشد و حس کنجکاوی را در آنها پرورش می دهد .
بازیگر فیلم پشت پرده مه همچنین تاکید کرد: طراحان بازی های رایانه ای بومی باید بازی هایی را بسازند تا مخاطب را سریع جذب کند و میل ادامه بازی را از او نگیرد؛ یکی از مهم ترین عوامل پرطرفدار بودن بازی های خارجی جذاب و پر هیجان بودن آنها است که بازی های داخلی تولید شده اخیر نیز این ویژگی ها را دارد.