توجه به مقوله آموزش بازی های رایانه ای برای خانواده ها ضروری است

تهیه کننده فیلم سوپر استار گفت : بازی های رایانه ای امروز همه گروه های سنی را درگیر کرده و در عین حال این بازی ها می تواند ابزاری برای ایجاد خلاقیت در نسل جوان ما باشد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، محمد نیک بین به افزایش استفاده بازی های رایانه ای میان مردم اشاره کرد و گفت : بازی های رایانه ای دو جنبه آموزشی و سرگرمی دارد که در کشور ما بیشتر جنبه سرگرمی آن  مطرح است که این اتفاق جای نگرانی دارد .
وی یادآور شد : در کنار جنبه سرگرمی بازی های یارانه ای باید با برنامه ریزی آموزش های لازم را به عموم مردم داد و آنها را با سایر بازی های دیگر آشنا کرد و مسوولان این حوزه باید مردم را با بازی های رایانه ای آموزشی آشنا سازند تا به مرور زمان استفاده کنندگان از این بازی ها دیگر صرفا از آنها به عنوان سرگرمی استفاده نکنند .
نیک بین تاکید کرد: اکنون در خانواده ها تنها فرزندان از این بازی ها استفاده می کنند و والدین هیچ اطلاعاتی از آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای ندارند در صورتی که نوع بازی های انتخاب شده برای کودکان و نوجوانان و زمانی که آنان برای بازی صرف می کنند بسیار مهم و در روحیه فرزندان تاثیرگذار است. 
مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران 19 تیرماه برگزار می شود.