بازی های ایرانی ظرفیت جهانی شدن دارند

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی های ایرانی قابلیت جهانی شدن دارند و باید به تولید این آثار توجه بیشتری شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، رضا نورمحمدی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس که 2 ساله گذشته بیشرین بازی را برای قرمز پوشان پایتخت انجام داده است، در خصوص تاثیرات بازی های رایانه ای در پیشرفت فوتبال ایران گفت: به هر حال بی تاثیر نخواهد بود و فکر می کنم بازیکنان می تواند نقاط ضعف خود را با بررسی دقیق این بازی ها برطرف کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه این بازی ها چندان طبیعی نیست و امیدوارم سازندگان کشورمان که در سال های اخیر بازی های بسیار جدابی را ساخته اند بتوانند بازی های طبیعی تری را بسازند.
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اکثر بازیکنان بزرگ دنیا علاقه زیادی به این بازی ها دارند زیرا بسیاری از ضعف های خود را در حال بازی برطرف می کنند.
وی در خصوص تاثیر این بازی های در روحیه کودکان، تصریح کرد: متاسفانه بعضی از بازی های رایانه ای حتی در روحیه بزرگسالان هم تاثیر منفی می گذارد.
وی اظهار داشت: خانواده ها و مسئولان باید بی اندازه در پخش بازی ها دقت کنند زیرا بعضی از این بازی ها می توانند در روحیه نسل بعد ما تاثیرات بسیار منفی بگذارد.
نورمحمدی در پایان با تمجید از سازندگان بازی های ایرانی، گفت: در طول چند سال اخیر بازی هایی توسط سازندگان داخلی ساخته شده که در مقایسه با نمونه های خارجی بسیار بهتر و جذاب تر است.معتقدم این بازی ها می تواند در تمام کشورهای دنیا پخش شود.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران 19 تیرماه در تالار وحدت برگزار می شود.