جشنواره‌های منطقه‌ای با رویکرد بازی‌های رایانه‌ای برگزار شود

مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای امروز به ابزاری تاثیرگذار بر نسل جوان تبدیل شده‌اند و نیاز به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای با رویکرد بازی‌های رایانه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید علیرضا سجادپور به برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: بازی های رایانه ای یکی از پر نفوذترین و پر مخاطب ترین رسانه هایی بوده که در سال های اخیر در دنیا بروز  و ظهور پیدا کرده است. 
وی افزود: بازی های رایانه ای نفوذ بسیاری در میان اقشار جامعه و بخصوص جوانان و نوجوانان پیدا کرده اند و یکی از مهمترین ابزار تفریح برای جوانان و نوجوانان بازی های رایانه ای است. 
مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای یادآور شد: عمده این صنعت در اختیار غرب است و این هنر صنعت امروز از سوی غرب در راستای تخریب ارزش ها و در عین حال آسیب رساندن به جوانان و نوجوانان استفاده می شود. 
سجادپور ادامه داد: غرب به دنبال یکسان سازی فرهنگ در راستای غیر الهی کردن نگاه نوجوانان و جوانان دنیا است و در این زمینه از بازی های رایانه ای استفاده می شود. 
وی گفت: ایران اسلامی به عنوان قطب فرهنگی منطقه و دنیا باید در این عرصه فعال باشد و با تولید بازی های رایانه ای اخلاق مدار، جوانان و نوجوانان ،دنیا را در دست بازی های رایانه ای خارجی رها نکند.
مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای یادآور شد: بازی های رایانه ای داخلی باید فرصت دیده شدن داشته باشند و معتقدم باید به برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها با رویکرد بازی های رایانه ای بیشتر اهمیت دهیم. 
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با توجه به گستردگی فرهنگی کشورمان، در طول سال جشنواره های منطقه ای بازی رایانه ای برگزار کنیم و استعدادهای گمنام در شهرستان ها در این زمینه را شناسایی کرد. 
سجادپور توضیح داد: با رشد صنعت بازی های رایانه ای استعداد های مختلف در کشور در این زمینه در حال فعالیت هستند و معتقدم برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای در سطح منطقه ای و ملی به شناسایی این استعداد ها کمک کند. 
مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای ادامه داد: بومی سازی بر اساس شاخص های فرهنگی و تولید آثار بر اساس حرف و پیام مورد نظر ما و در عین حال جلوگیری از سیطره بازی های رایانه ای خارجی باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.  
سجادپور گفت: ما نباید فقط به مخاطبان داخلی در تولیدات توجه کنیم ، بلکه مخاطبان دنیا را در نظر داشته باشیم و پیام های مورد نظر خود را باید از طریق بازی های رایانه ای ایرانی به دنیا منتقل کنیم. 
  وی یادآور شد: جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای در میان جوانان رقابتی سالم را ایجاد می کند که این مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران 19 تیرماه در تالار وحدت برگزار می شود.