قاضیانی : تفکیک سنی بازیهای رایانه‌ای، عرضه بازی در کشور را ضابطه‌مند می‌کند

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران "راه فیروزه " از بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای معاونت امور سینمایی، بازیگر فیلم «به همین سادگی» تفکیک سنی بازیهای را مثبت خواند و افزود: با اجرای این برنامه، از تاثیرات نامطلوب تربیتی که برخی بازیها روی کودکان و نوجوانان می‌گذرد، می‌کاهد.
وی با اشاره به نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه‌ای، تصریح کرد: برنامه‌ای که با استفاده از نظران صاحب‌نظران و کارشناسان تدوین شده باشد، قطعا در اجرا می تواند موفقیت‌آمیز باشد.
قاضیانی، گفت: البته نکته مهم در عملی شدن چنین طرحی همراهی جدی نهادهای آموزشی و صدا و سیما است، رسانه‌ها می‌توانند با آشنا نمودن مردم با مزایای اجرای چنین برنامه‌ای در جامعه به بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای کمک کنند.
این بازیگر همچنین تصریح کرد: در کنار اجرای طرح تفکیک سنی بازیهای رایانه‌ای می‌بایست به امر تولید انبوه و متنوع بازیهای رایانه‌ای به عنوان پشتیبان مناسب اجرای این گونه برنامه‌ها توجه داشت.
قاضیانی یادآور شد: توفیق رده‌بندی سنی بازیهای رایانه‌ای در کشور در کنار حمایت از تولید‌کنندگان بازیهای بومی که برگرفته از فرهنگ ایرانی است، امکان‌پذیر خواهد بود