مقایسه بازی های کهن و مدرن

در یکی از قسمت های نمایشگاه جمعیت عظیمی از کودکان و نوجوانان به چشم می خورند که برای بازی بند بازی سر و دست می شکنند.

 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،بازی های سنتی که از یادها رفتند و بچه ها بازیهای دیگری را جایگزین این بازی ها کرده اند.

این گزارش می افزاید: بازیهای سنتی قدیمی از قبیل: "هفت سنگ"،" بندبازی"،"عمو زنجیرباف"،" قایم موشک "و "گرگم به هوا" ریشه در سنت های دیرینه ی مردم ایران دارد و هنوز نسلی از آن افرادی که با این بازی ها اوقات فراغت خود را سپری می کردند نگذشته که امروزه دلایلی چون استفاده از وسایل ارتباط جمعی، بازی های رایانه ای و ورزش های جدید امکان پرداختن به بازی های محلی را به حداقل ممکن کاهش داده و میتوان گفت به دست فراموشی سپرده شده است.

اما امروز در دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران حضور پررنگ نوجوانان و جوان در صف طول بازی بند بازی نشان داد که هنوز امیدی به بازی های محلی است. 

ولی هر چه باشد همین بازیهای قدیمی در ذهن پدرها و پدربزرگ های عزیز ما تجسم خاطراتی شیرین است و دیدن  آنها برای من و شما که سهمی در چگونگی اینگونه بازی ها نداشتیم هم خالی از لطف نیست.

چه بهتر است که با دیدن و یاد گرفتن این بازیها اوقات فراغت مان را، اینگونه پر کنیم. می توانید در یک روز فرصت باقی مانده با سر زدن به این نمایشگاه این بازی های شیرین و دوست داشتنی از یاد نبرید.  و آن را در کنار بازی های رایانه ای و دیجیتالی  امتحان کنید. 

نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران تا پایان امروز در مصلای امام خمینی (ره)برپاست.