رشد کمی و کیفی بازی های ایرانی قابل توجه است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : بازی های رایانه ای از نظر کمی وکیفی رشد چشمگیری داشته است .
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، یوسف نوری افزود: افزایش تعداد شرکت های توزیع کننده بازی های رایانه ای ، تنوع در بازی های عرضه شده و حضور جراید نشریات تخصصی در زمینه صنعت بازی در نمایشگاه دلیل اصلی استقبال گسترده مردم است.
وی یادآور شد:بازی های داخلی پیشرفت خوبی داشته و از بازی سازان باید حمایت شود تا در سال آینده استقبال از نمایشگاه پرشورتر باشد .
به گفته نوری، سطح کیفیت بازی های تولید شده داخلی با کمپانی های بازی ساز خارجی برابری می کند و بازی سازان داخلی باید تلاش کنند سال آینده با بازی های متنوع تری در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بازی به عنوان یک رسانه آموزشی موثر در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و بازی های ارائه شده از سوی شرکت های مختلف در نمایشگاه بازی های رایانه ای با رعایت نظام رده بندی سنی و کیفیت محتوا در جامعه به جایگاه خوبی رسیده است .
عضو هیات امنا بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد:تفاوت عمده بازی های داخلی و خارجی در محتوای بازی های است. بازی سازان داخلی بر اساس معیارهای فرهنگی و دینی کشور بازی تولید می کنند در صورتی که این معیارها در بازی های خارجی به چشم نمی خورد .
به گفته نوری،بازی سازان نباید به دنبال رقابت با بازی سازان خارجی باشند بلکه باید نیاز جامعه درونی کشور را برطرف کنند.
وی گفت :فرآیند بازی سازی در کشور جهش خوبی نسبت به سال گذشته داشته و بازی به عنوان بخشی از زندگی باید مورد حمایت مسوولین قرار گیرد.
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای ششم تا دهم تیرماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) برپا است .