استقبال مردم از بازی های رایانه ای اهمیت آن را به مسوولان گوشزد کرد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه بازی های رایانه ای ضرورت توجه به این حوزه و برنامه ریزی بلندمدت برای تولید بازی های رایانه ای در کشور را به مسوولان گوشزد کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای افزود: بازی های رایانه ای به عنوان دستاورد دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان دارد.
وی بازی های رایانه ای را یکی از نیازهای طبیعی نسل نوجوان و جوان ارزیابی کرد و گفت: استقبال اقشار مختلف مردم از نمایشگاه بازی های رایانه ای و تنوع بازی های عرضه شده در این نمایشگاه، نشان می دهد که این حوزه بیش از پیش نیازمند برنامه ریزی و حمایت مسوولان است.
ارباب سلیمانی در ادامه با تاکید بر اینکه در قالب سرگرمی و بازی باید اهداف و ارزش های جامعه را به مخاطبان آموزش داد، افزود:، نباید به مقوله بازی های رایانه ای به عنوان یک سرگرمی توجه کرد بلکه این بازی ها باید محملی برای انتقال فرهنگ و ارزش های فرهنگی و اجتماعی باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجه تمایز بازی های تولیدی در ایران با دیگر کشورهای جهان را در تلاش شرکت های ایرانی برای انتقال پیام ها و ارزش های فرهنگی در قالب این بازی ها عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از کشورها بازی را برای پر کردن اوقات فراغت اقشار مختلف طراحی کرده اند در حالی که ایران می خواهد در کنار این بازی ها پیام های مورد نیاز اقشار مختلف را به آنان بیاموزد.
ارباب سلیمانی یادآورشد:کشورهای استکباری از طریق بازی های رایانه ای اهداف سیاسی و استعماری خود را دنبال می کنند که این مساله ضرورت نظارت دقیق و مستمر بر عرصه بازی های رایانه ای خارجی را دو چندان می کند.
دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از صاحب نظران حوزه دین و معارف اسلامی خواست تا ایده های خود را در حوزه بازی سازی و پیام های فرهنگی به دست اندرکاران بازی سازی در کشور انتقال دهند تا بر اساس این ایده ها، بازی های نو و منطبق بر ارزش های اسلامی و ایرانی تولید و به بازار عرضه شود..
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای ششم تا دهم تیرماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) برپا است .