دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای به کار خود پایان می دهد

دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای که از ششم تیر ماه جاری با حضور 40 شرکت داخلی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شده بود، به کار خود پایان می دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این دوره از نمایشگاه فعالان صنعت بازی های رایانه ای  کشورمان آخرین تولیدات خود را در معرض دید اقشار مختلف مردم بویژه خانواده ها و گروه های مختلف اجتماعی قرار دادند.

این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانمندی های شرکت ها و بازی سازان ایرانی، به محملی برای رایزنی و تبادل اطلاعات کارشناسان داخلی و خارجی در حوزه تولید، عرضه و تبلیغ بازی های رایانه ای تبدیل شد و فعالان این عرصه با استفاده از فرصت ایجاد شده، توانستند تعامل مناسبی با دیگر هم صنفان خود در جریان نمایشگاه داشته باشند.

از سوی دیگر این نمایشگاه با اقبال مسوولان بلندپایه کشوری و دیگر تصمیم سازان روبه رو شد؛ اقبالی که نشان دهنده جایگاه این هنر صنعت در نظر مسوولان و برنامه ریزیان کشور و اهتمام آنان برای ارتقای این حوزه است.

برپایی این نمایشگاه و استقبال گسترده مردم از آن نشان داد که از طریق برنامه ریزی در حوزه بازی های رایانه ای می توان به غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان اهتمام کرد.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بیش از 30 کارگاه آموزشی برای فعالان این عرصه برگزار شد و برنامه سازان ایرانی و خارجی در تعامل دو سویه راه های بهبود فرآیند تولید بازی های رایانه ای را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

ثبت بیش از 5/1 میلیون بازدیدکننده از نمایشگاه بار دیگر نشان داد که این حوزه بیش از پیش نیازمند برنامه ریزی، فرهنگسازی و سرمایه گذاری متولیان عرصه فرهنگ و هنر کشور است و لازم است که تصمیم گیران بودجه در کشور بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری را بهبرای حمایت های مادی و معنوی از فعالان این عرصه داشته باشند.

اعمال قانون کپی رایت، نهادینه سازی نظام رده بندی سنی، برنامه ریزی برای اقبال هرچه بیشتر کودکان ایرانی به محصولات وطنی و پرهیز از تهیه بازی های مخرب  از دیگر موضوعاتی است که می بایست دست اندرکاران عرصه بازی های رایانه ای برای آن برنامه ریزی کنند.

دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.