قصه های قرآنی ظرفیت ساخت بازی های رایانه ای را دارد

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای بعد ازظهر امروز با حضور در نشست ایده های قرآنی که در چهارمین روز از دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران برگزار شد گفت: قصه های قرآنی ظرفیت ساخت بازی های رایانه ای را دارد.
 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی با اشاره به بازیSecond Life یا زندگی دوم افزود: این بازی ساخته شرکت Linden Lab است که  ازسال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرده است.
وی ادامه داد:  شاید در آغاز همه آن را یک بازی شبیه‌سازی تحت شبکه تصور می‌کردند، ولی طراحان Linden هرگز از این حرف خوششان نمی آید  و به عقیده آن‌ها زندگی دوم چیزی فراتر از یک بازی است، از دید آن‌ها SecondLife یک دنیای مجازی است؛ می‌توانید در آنجا داد وستد کرد. 
 مینایی اظهار کرد: در این بازی افراد می توانند با هم روابط عادی یا کاری برقرار کنند و اخیراً حتی با هم تماس تلفنی داشته باشند، کالاهایی را که در دنیای حقیقی به فروش می‌رسانند، درآنجا تبلیغ کنند و سرانجام این‌که پول‌های مجازی خود را به دلارهای واقعی تبدیل کنند.
مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای با تاکید بر اینکه این بازی اثر مخربی بر روی نوجوان دارد تاکید کرد: نوجوانان وقتی وارد محیط زندگی دوم می‌شوند، با منوها و گزینه‌هایی روبه‌رو می‌شوند که برای ساختن Avatar یا کاراکتر مجازی طراحی شده‌اند.  
وی ادامه داد: در این بازی تقریباً آزادی نامحدودی برای ساکنان وجود دارد . در این بازی به نوجوانان گفته می شود که دنیای شما همان چیزی خواهد بود که خودتان می‌سازید، مثلا می توانید  یک آسمانخراش یا یک موجود خیالی با ظاهری عجیب و غریب برای خود بسازید یا تاجری با ظاهر یک انسان باشید و در این شهر مجازی پول دربیاورید .
مینایی با اشاره به بکارگیری ایده های قرآنی در بازی های رایانه ای خاطر نشان کرد:بازی ها رسانه های حاکم بر همه جامع هستند در حال حاضر 20 میلیون گیمر در دنیا وجود دارد که روزانه 40 میلیون ساعت بازی می کنند. 
مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای افزود:با توجه به استقبال گسترده از بازی های رایانه ای باید بکوشیم تا با بهره گیری از ایده های قرآنی بازی هایی جایگزین بازی خارجی برای جوانان تولید کنیم.
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تا دهم تیرماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.