مکعب سیاه دانشگاه علم و صنعت در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران

 مرکز تحقیقات بازی های رایانه ای دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان اولین و تنها مرکز تحقیقات علمی در زمینه طراحی و ساخت بازی های رایانه ای باارائه بازی مکعب سیاه، بازی مانتیس،  موتور بازی سازی، شبیه سازی در نمایشگاه حضور یافته است. 

 به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مرکز تحقیقات بازی های رایانه ای دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان اولین و تنها مرکز تحقیقات علمی در زمینه طراحی و ساخت بازی های رایانه ای  آمادگی همکاری با سازمان ها  نهادهای مختلف در زمینه های طراحی و ساخت انواع بازی های رایانه ای برای انواع پلتفرم های مختلف، طراحی سیستم های مختلف شبیه سازی، ساخت فروشگاه مجازی سه بعدی، انتقال تجربیات و برگزاری انواع دوره های مختلف آموزشی  و طراحی ابزارهای مورد نیاز برای ساخت بازی های رایانه ای و شبیه سازی را دارد. 

بر اساس این گزارش، این مرکز در ابتدای شروع فعالیت های خود را با  فعالیت عمده ی حول بررسی فعالیت های مشابه در سایر کشورها آغاز کرد  و سپس بعد از بررسی فاز صفر و نتایج به دست آمده برای ورود به فاز بعدی اقدام به جذب نیرو کرده است  و در فاز اول هدف ساخت ابزاری با استفاده از تکنولوژی روز برای ساخت بازی را آغاز کرده است که این فاز را  با تحقق اکثر هدف ها به پایان رسانده اند.

 این گزارش حاکیست، این موسسه  در فاز2 ساخت یک بازی کامل در قالب کارتیمی افرادی را به تیم برای رسیدن به هدف مشخص اضافه کرده و مرکز تحقیقات بازی های رایانه ای ایران عمده فعالیت های انجام شده در مرکز را به صورت فعالیت های علمی و تحقیقاتی و تولید محصولات خود عرضه کرده است. 

دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران از ششم تا دهم تیر ماه از ساعت 10صبح تا 20 در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.