تولید بازی های رایانه ای ارزشمند مقابله با جنگ نرم دشمن است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ،گفت: بازی های رایانه ای با توجه به تغییر بازی های کودکان و توجه بیشتر آنها به بازی ها در بین جوانان ،نوجوانان و کودکان وتوانسته تاحد قابل توجهی جایگاه ویژه ای رادر بین مخاطبان خود کسب کند .

به گزارش معاونت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، لاله افتخاری با اشاره به اهمیت مقوله بازی های رایانه ای گفت:امروز دشمن فعالیت های گسترده ای از طریق ابزار مختلف همچون بازی های رایانه ای انجام می دهد و وظیفه نهادهای فرهنگی است که با تولید محصولات ارزشمند در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توجه درغنی سازی اوقات فراعت کودکان و نوجوانان را اساسی خواند وافزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای با توجه فعالیت کوتاه مدت خود توانسته با حمایت از برنامه ها سازان و تولیدکنندگان ، بازی های متنوعی رادر کشورتولید و وارد بازار کند وهمچنین نظارت و توجه خاصی به ورود بازی های خارجی به کشور دارد .

افتخاری اهمیت توجه به مخاطب اصلی بازی های رایانه ای که عمدتا کودکان و نوجوانان هستند، راضروری دانست و یادآور شد: تولید کنندگان و سرمایه گذاران باید در این عرصه علایق این گروه را مد نظر قرار دهند و بازی های ساخته شده هدفمند و دارای تنوع برای جذب حداکثری کودکان و نوجوانان باشد .

این نماینده مجلس برگزاری جشنواره های بازی های رایانه ای در کنار معرفی برنامه ها و محصولات تولید شده را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد:در طول سال  تهیه کنندگان ،سازندگان و سرمایه گذاران محصولات متنوعی را در عرصه بازی های رایانه ای  تولید کردند و برپایی نمایشگاه و جشنواره مطبوعات می تواند فرصتی برای ارزیابی این تولیدات باشد. 

به گفته افتخاری، برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای به رفع نواقص موجود در بازی های رایانه ای بومی کمک کرده و بستر لازم برای تولید محصولات بهتر را فراهم می کند. 

وی مهمترین دستاورد برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای را حضور خانواده ها در این رویداد فرهنگی دانست و گفت: والدین با حضور در این نمایشگاه فرهنگی می توانند با آخرین محصولات بومی درعرصه گیم آشنا شوند و بر اساس نیاز فرزندانشان، بازی های مناسب را برای آنان انتخاب کنند. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تاکید کرد: برگزاری باشکوه تر نمایشگاه بازی های رایانه ای موجب کاهش آسیب های استفاده از بازی های رایانه ای و بخصوص محصولات خارجی در این عرصه خواهد شد. 

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.