بازی های بومی بر اساس فرهنگ ایرانی - اسلامی تولید شود

کارگردان انیمیشن سینما تهران 1500گفت : بازی های بومی بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شودو در عین حال کیفیت این آثار نخاطبان را به سمت استفاده از این نوع گیم ها جذب کند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، بهرام عظیمی افزود :بازی های رایانه ای از حدود 15 سال گذشته مهمان ناخوانده خانه های زیادی شده است و هر سال سیر صعودی در این زمینه خانواده های بیشتری را با خود درگیر می کند  . 

وی ادامه داد : نسبت به سال های گذشته سیر صعودی در ساخت بازی های رایانه ای بومی داشته ایم اما هنوز به کیفیت بازی های خارجی نرسیده و برای طی کردن این مراحل به زمان و تلاش روز افزون نیاز دارد.

عظیمی بابا یاد آوری اینکه کیفیت و جذابیت در بازی های خارجی حرف اول را می زند تاکید کرد :  سازندگان بازی های داخلی باید تلاش کنند تا این ویژگی ها را در بازی های بومی به وجود آورند تا مخاطبان بازی های رایانه ای به سمت بازی های داخلی روی آورند .

وی یادآور شد : باید دست بازی سازان را در ساخت بازی کمی آزاد گذاشت تا بتوانند ایده و فکرهای جدیدی را وارد بازی ها کنند . بازی های داخلی ناخواسته به سمت سفارشی شدن می رود و باید تنها ارگان خاصی از این بازی استقبال کند که این روش به این صنعت اطمه وارد خواهد کرد.

این انیمیشن ساز ادامه داد :بازی های هوشمندانه بومی می تواند بر اساس دین و فرهنگ غنی کشور تولید شده و در عین حال فاقد خشونت باشد و تا زمانی که محافظه کارانه بازی سازی شود شاهد هیچ پیشرفتی در صنعت بازی سازی نخواهیم بود .

به گفته عظیمی ، تا 5 سال گذشته روزانه حدود 3 ساعت بازی رایانه ای انجام می دادم و چون درگیر جذابیت حاکم بر بازی ها را شخصا لمس کرده ام نمی توانم فردی را از استفاده بازی رایانه ای منع کنم .

کارگردان انیمیشن سینمایی تهران 1500تاکید کرد : بازی های کودکانه باید حاوی پیام و نوعی مسابقه باشد تا موجب پویایی ذهن کودک شود .

 به گفته عظیمی ،در بازی سازی باید از تجارب دیگر فعالان در این حوزه استفاده و هزینه و بودجه مناسب در اختیار سازندگان گذاشته شود تا بتوانند بازی هایی عام پسند بسازند .

وی به برگزاری نمایشگاه بازی ها یی رایانه ای تهران اشاره کرد و این رویداد را فرصتی مناسب برای رونمایی از بازی های ملی برای کاربران دانست .

عظیمی تاکید کردکه  سفارشی سازی باید از صنعت بازی سازی داخلی کنار گذاشته شود تا شاهد بازی هایی باشیم کهتوان رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند.

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی  (ره) برگزار می شود .