بازی‌های رایانه‌ای ابزاری برای فرهنگسازی است

رییس کمیته فرهنگی باشگاه ورزشی پرسپولیس، بازی های رایانه ای را ابزاری برای آموزش و فرهنگسازی دانست و افزود: ورود این باشگاه ورزشی به طراحی بازی رایانه ای با هدف جذب مخاطب و آموزش بازی رایانه ای صورت گرفته است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "اسماعیلی" در بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای افزود: باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس با طراحی بازی "رد کاپ" سعی کرده است تا به عنوان نخستین باشگاه ورزشی در کشور به حوزه بازی های رایانه ای ورود کند.
وی افزود: این باشگاه قصد دارد در قالب این بازی، فنون بازی فوتبال را به صورت حرفه ای به هوادارنش بیاموزد.
اسماعیلی با بیان اینکه هواداران این باشگاه فرهنگی و ورزشی می توانند با مراجعه به پورتال این باشگاه به صورت آن لاین این بازی را انجام دهند، اظهار داشت: هواداران در قالب این بازی یاد می گیرند که چگونه مربی گری کنند، کارها را مدیریت نمایند و یک تیم را از نظر اقتصادی و انتخاب بازیکن پشتیبانی کنند.
رییس کمیته فرهنگی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: هرچند شرکت های بزرگ بازی سازی، بازی های متعددی را با موضوع ورزش ها بخصوص فوتبال تولید و روانه بازار کرده اند اما کمتر رخ داده است که یک باشگاه ورزشی بازی رایانه ای تولید کند.
اسماعیلی یادآور شد: با توجه به تعارضات فرهنگی میان بازی های رایانه ای تولید شرکت های خارجی با مردم ایران، به نظر می رسد که باید حمایت بیشتری از بازی سازان وطنی صورت گیرد.
وی گفت: هرچند بازی ردکاپ به تازگی در پورتال باشگاه پرسپولیس قرار داده شده است اما امیداریم با استقبال خوبی که از این بازی شده است، فرصتی برای باشگاه و هواداران آن بوجد آید تا در تولیدات بعدی کیفیت کار روز به روز ارتقا یابد.
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.