شهرداری تهران از تولید بازی‌های رایانه‌ای با موضوعات شهری حمایت می‌کند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی از تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزنده و مروج فرهنگ شهروندی حمایت خواهد کرد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر "سید محمد هادی ایازی"، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نقش رسانه های تصویری نظیر بازی های رایانه ای را درفرآیند فرهنگ سازی جامعه موثر دانست و گفت: شهرداری تهران در حوزه فرهنگ سازی و توسعه آموزش های شهروندی در تهران خود را متولی می داند  همواره سعی کرده است تا با مشارکت و همراهی شهروندان این مهم را در جامعه محقق سازد .
وی ادامه داد: جاری و ساری ساختن فرهنگی که به واسطه مشارکت مردم ایجاد شده، در جامعه کار دشواری نیست و با تکیه بر این عقیده شهرداری تهران طی دوره اخیر زمینه های مساعدی را برای حضور و مشارکت داوطلبانه  شهروندان در تمام عرصه های اجتماعی ایجاد کرده است . 
وی با اشاره به راه اندازی خانه های  IT درمحلات 374 گانه تهران تصریح کرد: در قالب اجرای طرح مدیریت محله، خانه های IT در 374 محله شهر تهران دایر شده و با بهره گیری از این مکان جشنواره شکوفا در 7رشته با محوریت توسعه فناوری اطلاعات و بهبود زندگی شهری در سال جاری برگزار خواهد شد . 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: پیشرفت تکنولوژی و غلبه فناروی اطلاعات باعث ارتقای کیفیت زندگی شهروندان شده است و دراین مسیر بسیاری از رسانه ها نظیر بازی های رایانه ای به دلیل تاثیر گذاری بر جوانان می توانند ابزار مناسبی برای ترویج فرهنگ شهروندی باشند . 
ایازی گفت: بسیاری از محلات زندگی شهری نظیر آسیب های اجتماعی با پیشگیری از طریق فرهنگ سازی قابل کنترل هستند . 
وی ازحمایت شهرداری تهران از بازی های رایانه ای خبرداد و افزود: شهرداری تهران در راستای تحقق رویکرد خود و تبدیل شدن به نهادی اجتماعی، حمایت خود از تولید بازی های رایانه ای آموزنده و مروج فرهنگ اسلامی، ملی و شهروندی اعلام می کند.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای کودکان و آشنا ساختن  این قشر با موضوعات مبتلا به زندگی شهری گفت: بازی های رایانه های راه مناسبی برای انتقال پیام هایی نظیر حفاظت از محیط زیست، آسیب نزدن به امکانات شهری و نظایر آن به شمار می آید و با بهره گیری از این رسانه ودیگر رسانه های تصویری می توان ارتباط موثری با مخاطبان به خصوص کودکان برقرار و امکان تعالی فرهنگ  شهری را فراهم کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ادامه داد: خانواده ها با حضور در این جشنواره می توانند با بازی  های رایانه ای متناسب با فرهنگ و آموزه های دینی آشنا شوند و امکان نفوذ فرهنگ بیگانه ومخرب را در بین کودکان کاهش دهند .  
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا10 تیرماه در مصلای تهران برپاست.