برگزاری کارگاه آموزشی  اسکرام با رویکرد مدیران پروژه و تولید کنندگان نرم افزار

کارگاه آموزشی بین المللی اسکرام با رویکرد مدیران پروژه  و تولیدکنندگان نرم افزار در اولین روز از نمایشگاه دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این کارگاه آموزشی با ارائه مهندس مهدی علیپور، مدیر عامل شرکت ایده پردازان راهبرد کسب و کار برای علاقه مندان این حوزه برگزار شد.
 بنابر این گزارش، در این کارگاه اصول کار تیمی با رویکرد پروژه های نرم افزاری (تجربیات، راهکارها  نمونه‌های عملی) مورد بررسی قرار گرفت  و عواملی مانند برنامه زمانبدی،سناریوی سنتی و معمول و سناریوی چابک برای بازی سازان و فعالان این عرصه تحلیل و بررسی شد. 
 این گزارش حاکیست، 5 دلیل عمده در موفقیت پروژه های نرم افزاری از جمله درگیر کردن کاربر نهایی، پشتیبانی مدیر تولید نرم افزار از تیم، مشخص شدن اهداف و نیازهای پروژه و ...  برای شرکت کنندگان بازگو شد. 
علیپور در این گارگاه افزود: پیدا کردن راهکارکسب و کار در نرم افزار برای مخاطب ایرانی  و آشنایی با جامعه شناسی کشور مهم ترین دلیل در موفقیت پروژه ها است. 
 وی ادامه داد: فرآیند بسیاری از پروژه های نرم افزاری مانند شلیک گلوله توپ است که نیازمند دقت و توجه و آشنایی با اصول کار تیمی است. 
مدیر عامل شرکت ایده پردازان راهبرد کسب و کار اظهار کرد: برنامه ریزی پروژه های نرم افزاری نیازمند تخصص،تعهد و آشنایی با اصول است که در صورت نبود هر کدام از این عناصر موفقیت حاصل نخواهد شد.  
گفتنی است، در این کارگاه  که مورد استقبال زیادی قرار گرفته بود، حضور علاقه مندانی از گروه های سنی مختلف بین 15 تا 50 سال به چشم می خورد. 
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.