تهاجم فرهنگی از سوی غرب در بازی‌های رایانه‌ای را بررسی می‌کنیم

صبح امروز، دکتر بهروز مینایی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حضور در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در مصلی امام خمینی(ره) که با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: تهاجم فرهنگی از سوی غرب در بازی های رایانه ای را در این نمایشگاه بررسی خواهیم کرد. 
 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی با اشاره به حضور فعال 70 موسسه بازی ساز در جشنواره و نمایشگاه سال گذشته در سالن برج میلاد گفت: سال گذشته استقبال چشم گیر مردم از جشنواره مسئولان امر را بر آن داشت تا تقاضای قطع اطلاع رسانی را داشته باشند، امسال نیز شاهد استقبال گسترده تر از سال گذشته خواهیم بود.
وی ادامه داد: دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای با حضور 130 موسسه فعال در زمینه تولید و صنعت بازی سازی رایانه ای در فضایی 4 برابر سال گذشته برگزار خواهد شد.
 مینایی با تاکید بر حضور ایران در نمایشگاه های مختلف در کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی و... اظهار کرد: فعالیت‌های چشم گیر فعالان عرصه فناوریی در ایران در زمینه های نانو، سلول های بنیادی و تولید بازی های رایانه ای موجب دیده شدن ایران در خاورمیانه و جهان اسلام شده است.
 مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای ایرانی قبل از اینکه در داخل کشور رونمایی شود قردادهایشان با کشورهای خارجی بسته می شود خاطرنشان کرد: آنچه ما را مغرور می سازد ترجیح دادن بازی های ایرانی به خارجی در بین جوانان است. 
 وی با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای خارجی در بعد طراحی و محتوایی تخریب اسلام، خانواده و مسائل فرهنگی ما را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: امسال سالگر شهادت دکتر بهشتی را در همین مکان و با هدف بررسی علت تخریب بازهای رایانه ای خارجی و آسیب زدن به زندگی اسلامی ایرانی برگزار و بررسی خواهیم کرد. 
 مینایی افزود: حضور 70 بازی کوچک در جشنواره و نمایشگاه توسط دانشجویان ایرانی نشان از توان بازی سازان جوان ایرانی دارد. 
وی ادامه داد: 33 کارگاه بازی سازی و مسابقه طی 4 روز در انیستیتو بازی ها  برگزار خواهد شد و مراحل ساخت بازی ها برای علاقه مندان و متخصصان به تصویر کشیده می شود.
 مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای دومین جشنواره و نمایشگاه را نتیجه هم افزایی مسئولان حاکمیتی و بخش خصوصی در تولید بازی های رایانه ای خواند و افزود: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پذیرای خانواده ها و تولید کنندگان داخلی خواهیم بود. 
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران ششم تا دهم تیر ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.