بازی‌های رایانه‌ای مسکنی بر دردهای جامعه است

 دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بحث بازی‌های رایانه‌ای، ترویج و توسعه آن در فضای بهینه کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مهدی اخوان بهابادی افزود: انسان به صورت ذاتی بازی را دوست دارد و دلیل این علاقه را رسیدن به آرزوهایش در دنیای مجازی می داند چیزی که در دنیای واقعی شاید قابل تحقق نباشد. 
وی با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای موجب نشاط در انسان می شود افزود: نشاط انسان می تواند باعث ایجاد نشاط در جامعه شود، گاهی بازی ها می تواند مسکنی بر دردهای انسان در جامعه باشند. 
 اخوان با تاکید بر اینکه بازی های رایانه ای باید برای حاکمیت اهمیت داشته باشد و روی آن سرمایه گذاری کنند ادامه داد: انسان به صورت ذاتی تمایل به اجتماع وحضوردر جامعه دارد . این اتفاق در دنیای بازی ها در حال رخ دادن است و فضای اجتماعی را بر حسب فضای مجازی می سازد. 
وی با تاکید بر اینکه  همانطور که جامعه به سمت توسعه می رود، دنیا به صورت مجازی ساخته می شود افزود: در شورای عالی فضای مجازی سال گذشته توسط مقام معظم رهبری تشکیل شد یکی از موضوعاتی که مورد توجه رهبری قرار گرفت بازی های رایانه ای بود. این امر نشان از آن دارد که رهبر انقلاب فراتر از تصور مسئولین کشور اندیشه، رصد  و تصمیم گیری می کنند. 
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: برای ایجاد زیرساخت های تولید بازی در داخل کشور که از توان برخی ازشرکت های خصوصی خارج است باید چاره اندیشی شود. در حالی که برخی از تولید کنندگان داخلی با مشکلات کوچک درگیر هستند.
وی ادامه داد: ساخت استودیوهای مختلف با قابلیت پیشرفته ازدیرمسائلی است که باید مورد حمایت قرار گیرد زیرا اگر امکانات زیرساختی فراهم شود تولید کنندگان با مشکلات کمتری مواجه می شوند. 
اخوان در ادامه با اشاره به قرار دادن امکانات و ایده های خاص به تولید کنندگان بومی خاطرنشان کرد: قرار دادن امکانات و ایده های نوین به تولید کنندگان بومی نیازمند سرمایه گذاری از سوی مسئولان امر است. 
دبیر شورای عالی فضای مجازی قرار دادن مدل  های بومی با اصول و تفکر ایرانی را ضروری برای بازی ها خواند و بیان کرد: برخی از بازی ها خشونت و خون ریزی حاکم بر غرب را در داخل کشور رواج می دهند که باید با وارد کردن مدل های بومی و اصیل مانع از انجام آن شویم. 
وی با اشاره به تولید گیم باکس در داخل کشور اظهار کرد: تولید این محصول در داخل کشور جای خوشحالی دارد چرا که  در گذشته با تحریم انتشار بازی های داخلی مواجه بودیم. 
اخوان افزود: بحث پیشرفته شبکه توزیع محتوا که در دنیا از آن به CDN  یاد می شود باید به منازل مردم کشانده شود تا افراد خانواده در کنار هم بتوانند با اتصال به این شبکه و استفاده از تلویزیون بازی کنند، که این امر کیفیت کاربر را افزایش و هزینه ها را کاهش داده است و موجب ایجاد یک حرکت فرهنگی در خانواده می شود. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: با سرمایه گذاری روی شبکه توزیع محتوا می توان بازی های برخط را توسعه داد و از تولید کنندگان تقاضا دارم با همت مضاعف  بیش تر ا زگذشته به فعالیت بپردازند.