بازی‌های رایانه‌ای ملی باید برای مخاطبان جذاب باشند

داور دومین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران‌ گفت: بازی‌های رایانه‌ای هنری نوظهور در کشور به شمار می‌رود و تولیدات ملی در این عرصه با توجه به حجم بالای گیم‌های خارجی باید برای مخاطب از جذابیت‌های هنری و بصری برخوردار باشند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد آفریده از داوران دومین جشنواره بازی های رایانه ای افزود: مدیوم سینما و بازی های رایانه ای به دلیل  شناخت هنر و ویژگی های شناختی مخاطب به یکدیگر نزدیک هستند و حضور برخی سینماگران در هیات داوری این جشنواره نیز به همین دلیل بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری با جمعیت جوان است به اهمیت خلاقیت در تولید بازی های رایانه ای اشاره کرد و یادآور شد: خلاقیت از عناصر مهم در ایجاد ارتباط و پویایی بازی های رایانه ای است و فعالان این عرصه با شناخت صحیح نسبت به عرصه بازی های رایانه ای باید به تولید بازی های متناسب با روحیه مخاطبان و نسل جوان اقدام کنند. 
مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد: بازی های رایانه ای هنر _ صنعت جدیدی است که وارد کشور شده و برای موفقیت در این عرصه نیازمند کسب تجربه بیشتر و در عین حال تعامل و ارتباط موثر با دنیا برای بدست آوردن فناوری های نوین بازی سازی رایانه ای هستیم. 
آفریده گفت: بازی رایانه ای باید به قدری برای مخاطب به لحاظ هنری و بصری جذاب باشد که با وی ارتباطی موثر برقرار کند و داوران دومین جشنواره بازی های رایانه ای نیز آثار این رویداد فرهنگی را بر اساس این شاخص مورد ارزیابی قرار می دهند. 
داور بخش بازی های مستقل جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت: برای رشد و توسعه بازی های رایانه ای در کشور نیازمند یافتن عیب های موجود در تولیدات ملی و رفع نقایص هستیم و توسعه و پیشرفت کشور در این عرصه را در هر دوره از جشنواره ونمایشگاه بازی های رایانه ای تهران ارزیابی کرده و معایب را برطرف کنیم. 
جشنواره بین المللی بازی‌های رایانه‌ای در دو بخش اصلی و جنبی و بخش آفرینش‌های دانش‌آموزی برپاست. بخش اصلی جشنواره شامل مسابقه بازی های بزرگ ، مسابقه بازی‌های برخط Online، مسابقه بازی های موبایل، مسابقه بازی های کوچک، مسابقه طراحی کاراکتر، مسابقه بازی نامه نویسی است. بخش آفرینش‌های دانش‌آموزی نیز در برگیرنده مسابقه بازی های رایانه ای، مسابقه طراحی کاراکتر و مسابقه ایده های نو بوده و مسابقه طراحی بازی آنلاین و مسابقه ایده های قرآنی بخش جنبی این رویداد را شامل می شود..
دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.