بازی‌سازان داخلی نیازمند حمایت هستند

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی اسپریس پویانما گفت: بازی‌سازان داخلی برای توسعه و پیشرفت روز افزون در این عرصه نیازمند حمایت‌های همه جانبه نهادهای فرهنگی هستند‌.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، مرتضی رضایی به نقش رسانه ها در شناخت بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود : بسیاری از مردم با بازی های رایانه ای آشنایی ندارند و در جریان ساخت تعداد زیادی بازی های داخلی توسط بازی سازان فعال کشور نیستند و این اطلاع رسانی تنها توسط رسانه ها میسر خواهد بود .
وی یادآور شد : در نمایشگاه بازی های رایانه ای تعدادی بازدید کننده ثابت شرکت می کنند در حالی که با افزایش تبلیغات در رسانه ها، نصب پوستر و بنر در سطح شهر تعداد بازدید کنندگان از تمام اقشار مختلف برای بازدید از نمایشگاه افزایش خواهد یافت .
رضایی نمایشگاه امسال را پربارتر از سال گذشته پیش بینی کرد و ادامه داد :  به علت تغییر مکان نمایشگاه امسال به مصلای امام خمینی (ره) قطعا حضور مردم گسترده تر خواهد بود و در ضمن امسال تعداد شرکت های بازی سازی برای حضور در نمایشگاه بیشتر از سال گذشته است .
 مدیرعامل شرکت اسپریس پویانما تاکید کرد :اکنون در ساخت بازی های رایانه ای به جایگاهی که در نظر بازی سازان بود نرسیده ایم و باید مسیرهای طولانی را طی کنیم تا بتوانیم با ساخت بازی های داخلی مناسب به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کنیم و فروش بازی های خارجی در کشور کاهش یابد .
به گفته وی، برای بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی نیازمند بودجه مناسب هستیم و می توان گفت تا به حال فروش محصولات بومی کمک زیادی به رفع مشکلات هزینه شرکت های بازی سازی کرده است .
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می ‌شود .