بازی‌های رایانه‌ای ابزاری برای ایجاد تفکر در کودکان و نوجوانان است

کارگردان فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه گفت: بازی‌های رایانه‌ای فقط یک هنر صنعت مخرب نیست و دنیای گیم می‌تواند کودکان را علاوه بر ایجاد سرگرمی به تفکر وادار کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، همایون اسعدیان افزود: برگزاری نمایشگاه، جشنواره، تبلیغات مناسب و متنوع موجب آشنایی تمام اقشار مختلف در هر گروه سنی با فضای مجازی و باز ی های رایانه‌ای می شود .
وی یادآوری کرد : بازی های رایانه ای به چند گروه تقسیم می شوند و نمی توان گفت تمام بازی ها مخرب و آسیب ساز هستند وبرخی از بازی های رایانه ای مخاطب را ساعت ها به تفکر وا می دارد .
اسعدیان تاکید کرد : برخی از بازی های رایانه ای خارجی، جنگ و بی رحمی را از ابتدا به کودکان مخاطب بازی های رایانه ای آموزش می دهد و ذهن آنها را درگیر می کند . این بازی های خطرناک ممکن است موجب شود کاربر همان شیوه بازی را در زندگی شخصی خود به کار گیرد.
کارگردان فیلم سینمای طلا و مس گفت : خانواده ها باید به اوقات فراغت فرزندانشان بهاء دهند و بازی هایی را در اختیارشان بگذارند که تنها جنبه سرگرمی نداشته و حاوی پیام هایی آموزنده باشد .
وی یادآوری کرد : برگزای نمایشگاه  بازی های رایانه ای تهران می تواند کمک شایانی در جذب نیروهای مستعد در تولید بازی های رایانه ای بومی داشته باشد؛ برخی افراد از استعداد بالایی در زمینه بازی سازی برخوردارند  و می توان از حضور آنها در پیشبرد اهداف مورد نظر برای حضور هرچه بیشتر در عرصه بازی های رایانه ای استفاده کرد .
به گفته اسعدیان ، زمانی که نسل جوان شاهد حمایت از سوی مسوولان مربوط به این حوزه باشد با تمام انرژی به این صنعت کمک خواهد کرد .
تهیه کننده فیلم سینمایی سعادت آباد یکی از معضلات جامعه ایران را نادیده گرفتن نیازبه تولید بازی رایانه ای بومی و اندیشه محور دانست و ادامه داد:  باید با نگاه کارشناسی وارد این قضیه مهم شد و به آن پرداخت و فعلان داخلی باید به اندازه ای پیشرفت کنند که بتوانند با هجوم ثانیه ای فناوری مقابله کنند.
دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود .