فرصتی طلایی برای بازی سازان ایرانی

مدیر استودیو بازی‌سازی مدریک گفت: ما بازی‌هایی را در ایران تولید و عرضه کرده‌ایم که با موفقیت همراه بوده و الان وقت آن است تا وارد بازارهای جهانی بشویم و از جهتی داریم تلاش می‌کنیم تا با ایجاد شرایط برای ورود رسمی برخی از بازی‌های مناسب خارجی به بازار ایران، یک فرصت طلایی برای بازی‌سازان ایرانی برای حضور در بازار جهانی ایجاد کنیم.

مهدی بهفر افزود به خبرگزاری مهر گفت: نمایشگاه گیمزکام آلمان یکی از بهترین فرصت‌ها برای بازی‌سازان ایرانی است و این حضور فرصتی را برای ما ایجاد کرده است تا بتوانیم با ناشران بین‌المللی بازی‌های ویدئویی ارتباط برقرار کنیم و مهم‌تر از آن با راه و رسم حضور در بازار جهانی بازی‌های ویدئویی از نزدیک آشنا شویم.

وی به تنظیم 53 جلسه در این نمایشگاه با ناشران بین‌المللی، شرکت‌های تبلیغاتی بازی و شرکت‌هایی که کار جذب گیمر را انجام می‌دهند اشاره کرد و افزود: تا کنون بیشتر این جلسات که از قبل تنظیم شده است برگزار شده و به نتایج اولیه خوبی رسیده‌ایم و به زودی اخبار خوب آنها را اعلام خواهیم کرد.

بهفر در خصوص انتشار رسمی و قانونی بازی‌های خارجی در ایران گفت: بیشتر بازی‌ها در ایران به صورت غیررسمی و کپی‌شده عرضه می‌شوند و اندک بازی‌های غیرکپی که در ایران عرضه می‌شوند باز هم به صورت قاچاق وارد کشور شده و علاوه براینکه عوارض واردات از آنها گرفته نمی‌شود، این بازی‌ها با شرایط بازار  و فرهنگ ایران هماهنگ نمی‌شوند.

وی افزود: می‌خواهیم بازی‌های خارجی مناسب را در ایران به صورت رسمی منتشر کنیم و برای اینکه این حرکت را به یک فرصت طلایی برای بازی‌سازان ایرانی تبدیل کنیم، در تلاشیم تا قراردهایی به شکل تهاتری ببندیم و شرکت‌های متقاضی توزیع رسمی بازی در بازار ایران را به خرید بازی ایرانی  و توزیع آن در بازار جهانی متقاعد کنیم.

استودیو بازی‌سازی مدریک در حدود هفت سال است که در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی فعالیت می‌کند و تا کنون توانسته جوایز زیادی از جمله بهترین بازی سال موبایل ایران برای بازی خروس جنگی در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را به دست بیاورد.

این شرکت با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه گیمزکام آلمان در شهر کلن حضور دارد.