برافراشته شدن پرچم ایران در ایستگاه اف فرانسه، بزرگترین کمپ استارتاپی دنیا

استارتاپ بازی‌سازی پاسارگاد، به‌عنوان نخستین استارتاپ ایرانی توسط بزرگترین کمپ استارتاپی دنیا یعنی ایستگاه اف (Station F) فرانسه مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ایستگاه اف که بزرگترین کمپ استارتاپی دنیاست، پروژه‌ای بلندپروازانه و ملی در فرانسه است که توسط امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور، در اواسط سال 2017 افتتاح شد.

هدف از راه اندازی این مجموعه بازگرداندن مسیر نوآوری به سمت فرانسه است تا با گرد هم آوردن تمامی اجزای یک اکوسیستم جامع و کامل کارآفرینی و با حضور شرکت‌های بزرگ تجاری (نظیر مایکروسافت، آمازون، فیسبوک، نَوِر/لاین، یوبی سافت، زندسک و...)، سرمایه گذاران خطرپذیر و فرشتگان کسب و کار، مربیان و متخصصین حوزه‌های مختلف و... در قلب پاریس (ایستگاه اف)، کارآفرینان خلاق و ایده‌پرداز در هر جای دنیا را ترغیب کند به جای رفتن به سیلیکون وَلی، لندن و برلین، به پاریس رفته و به این مجموعه بپیوندند.

از این رهگذر برای جذب برترین‌های حوزه های مختلف کسب و کاری و کارآفرینی، فراخوانی جهانی داده شد که در طی آن، علاقه‌مندان طرح‌ها و ایده‌های خود را برای ارزیابی به این مجموعه ارسال نمودند.

استانداردهای بالا و سختگیری در ارزیابی، بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند انتخاب بهترین‌ها برای پیوستن به استیشن اف است. نکته حائز اهمیت نیز حضور استارتاپی ایرانی در بین پذیرفته‌شدگان است و نکته جالب‌تر آن‌که این استارتاپ یک مجموعه بازی سازی است که توانسته به عنوان نماینده شایسته‌ای از اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی ایران، پرچم کشورمان را در این عرصه بین المللی به اهتزاز در آورد.

«آروند استودیو» در سال 1394 به همت جمعی از کهنه کاران صنعت بازی در ایران و با پشتیبانی مالی شرکت «پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا)» و با هدف تولید بازی‌های تراز بین المللی تاسیس شده است.

این مجموعه بازی جوخه آتش (Guns N’ Heroes) که یکی از عناوین در دست تولید در آروند استودیو است و در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران صاحب 1 غزال زرین و 2 لوح تقدیر شده بود را به عنوان طرح پیشنهادی برای استیشن اف ارسال کرد و در نهایت پس از طی مراحل مختلف و دشوار گزینش، این بازی توانست جواز حضور آروند را در ایستگاه اف کسب نماید.

کیانوش کنی از مدیران آروند استودیو در این رابطه گفت: حضور در استیشن اف بدون حمایت‌های مادی و معنوی شناسا و در راس آن آقای دکتر ساجدی، مدیر عامل محترم و آقای دکتر جوانمردی، رییس هیأت مدیره محترم این مجموعه، میسر نمی‌گردید، بدون تردید می‌تواند سرآغازی برای تعاملات بین المللی بازی‌سازان داخلی و بازیگران بزرگ و چند ملیتی این صنعت باشد.