هر حرکتی در حمایت از بازی‌سازان ایرانی قابل قدردانی است

مهدی فنائی یکی از بازی‌سازان مستقل و شناخته شده در ایران است که با سری بازی‌های موبایلی ۴۱۱۴۸ بسیار خوش درخشید. فنائی امسال با قسمت سوم و چهارم این بازی در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای حضور دارد.

فنائی در گفت‌وگو با کارگروه اطلاع‌رسانی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران عنوان کرد: چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به پیشرفت صنعت بازی‌سازی کمک کند. در واقع هر حرکتی هرچند کوچک در حمایت از بازی‌سازی در ایران، قابل قدردانی است. اما از آنجایی که تعداد شرکت‌های بازی‌سازی قدرتمند در ایران کم هستند و رقابت خروجی این شرکت‌ها با بازی‌های مستقل منصفانه به نظر نمی‌رسد؛ نتیجه آن خواهد شد که مقام‌های برتر اکثرا به افراد فعال در این شرکت‌ها می‌رسد و بازی‌های بزرگ، بزرگ‌تر شده و بازی‌های کوچک، همچنان کمتر دیده می‌شوند.

وی به الکترونیکی شدن ارسال آثار به جشنواره اشاره کرد و افزود: همیشه دوری از سیستمی کاغذی باعث افزایش سرعت و راحتی فرآیندها برای هر دو طرف درگیر در چنین پروسه‌هایی خواهد شد.

فنائی در زمینه‌ی داوری آثار جشنواره نیز عنوان کرد: داوری جشنواره بهتر است به جای بازی‌سازان به نویسندگان و منتقدین فعال در حوزه بازی سپرده شود.