بازی‌گاه‌ها می‌توانند با حضور و تعامل خانواده‌ها و مدیریت فرهنگی کشور به یک مکان فرهنگی ارتقا پیدا کنند

آیین اختتامیه رویداد ملی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان مازندران با حضور مسئولان استانی و مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد و منتخبان آن معرفی شدند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران از روز جمعه 4 آذر با برگزاری مسابقات حضوری بازی آفلاین فیفا 22 در گیم‌نت‌های منتخب استان مازندران آغاز شد و با معرفی برترین‌ها به کار خود در این استان پایان داد.

محمد امین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آئین اختتامیه این رویداد با اشاره به سرعت پیشرفت تحولات فناورانه و تنوع ابزارهای سرگرمی در دنیا گفت: ممکن است نسل‌های دهه 50 و 60 خیلی با سیر این تحولات و ابزارهای سرگرمی نوین همگام و همراه نباشند. اما باید به دنبال راهکاری برای همگامی با آن بود و عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

او افزود: ما می‌توانیم با یک انتخاب درست، مصرف‌کننده خوب بازی‌های دیجیتال باشیم. انتخاب بازی، هم‌بازی و محیط مناسب می‌تواند ما را به یک مصرف‌کننده خوب بازی‌های دیجیتال تبدیل کند. امروز خانواده‌ها باید نسبت به این ابزار نوین سرگرمی اطلاعات کافی داشته باشند و در کنار فرزندان‌شان قرار گیرند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: برخی از شرکت‌های بازی‌سازی تجاری خارجی امروز به دنبال جلب توجه فرزندان ما هستند و از توجه مخاطبان کودکان و نوجوان نسبت به بازی‌ها منفعت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جهت اهداف مورد نظر خود را کسب می‌کنند. همراهی خانواده‌ها در این فضا در کنار فرزندان و درک جذابیت‌های این رسانه برای بچه‌ها از طرف والدین و افزایش سواد بازی می‌تواند بازی‌های ویدئویی را به ابزاری کاملا قابل استفاده تبدیل کند.

محمد امین حاجی هاشمی گفت: بازی‌گاه‌ها می‌توانند با حضور و تعامل خانواده‌ها و مدیریت فرهنگی کشور به یک مکان فرهنگی ارتقا پیدا کنند و دستگاه‌های حاکمیتی و خانواده‌ها در شکل‌گیری این اتفاق نقش بسیار موثری دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تمرکززدایی از هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران از شهر تهران و برگزاری آن در استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بازی‌گاه‌های منتخب هر استان در برگزاری مسابقات افزود: این اتفاق باعث شد که تمام روند برگزاری این مسابقات از داوری تا نظارت بر کیفیت برگزاری در یک فضای تعاملی در اختیار نوجوان‌های هر استان و مدیران بازی‌گاه‌ها قرار گیرد. شکل‌گیری چنین تعاملات و ارتباطاتی آسیب‌های حوزه بازی‌های ویدئویی را کاهش می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان بر لزوم تولید بازی‌های باکیفیت ایرانی و حمایت از بازی‌سازان مستعد کشورمان تاکید کرد.  

در مراسم اختتامیه این رویداد، مسابقه فینال رشته فیفا 22 در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با حضور مهمانان و مدیران استانی و مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای میان سید هامان بیغال و سید علیرضا ساداتی آهی دشتی برگزار شد. در پایان این مسابقه سید علیرضا ساداتی آهی عنوان نخست مسابقات فیفا 22 را از آن خود کرد و سید هامان بیغال به عنوان دومی دست پیدا کرد. جایزه‌های نفرات سوم و چهارم این مسابقه نیز به مصطفی مهدوی ورکی و محمد طاها شعبانی اهدا شد.

در آیین اختتامیه این رویداد نیز مسابقه‌ای ویژه کودکان حاضر در سالن برگزار شد که به 4 نفر از منتخبان آن نیز هدایایی تعلق گرفت.

برگزاری کارگاه سواد بازی ویژه عموم خانواده‌ها و میزگرد تخصصی«تجربه بازی‌ساز» با حضور فعالان زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور از برنامه‌های بخش نمایشگاهی و کارگاهی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان مازندران بود.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده رویداد ملی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران پس از پایان کار خود در استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، مازندران و قزوین در استان‌های خوزستان و تهران ادامه پیدا می‌کند.