«بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی»

نخستین کتاب فارسی در زمینه بازی‌های جدی با عنوان «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» توسط انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این کتاب با تالیف مشترک اعظم ده‌صوفیانی و الهه جعفری در قالب پنج فصل به موضوع ظهور بازی‌های جدی و قابلیت‌های آن می‌پردازد.

مولفان این اثر در پیش‌گفتارکتاب در معرفی بازی‌های جدی آورده‌اند: بازی‌های جدی به‌عنوان بخشی از صنعت رسانه‌های تعاملی، هدف مرکزی خود را بر طراحی و استفاده از بازی برای ارتقای زندگی واقعی و بهتر شدن زندگی روزمره شهروندان در جامعه اطلاعاتی قرار داده است.

ساخت، طراحی و تولید بازی‌های جدی، اقتصاد بازی‌های جدی، ارائه نمونه‌هایی از بازی‌های جدی و پرکاربردترین حوزه‌های بازی‌های جدی از جمله مباحث طرح شده در فصل‌های مختلف این کتاب است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده: بازی جدی نقطه مقابل و پایانی نگرش منفی به بازی‌های رایانه‌ای است. بازی جدی نوید‌دهنده این است که در آینده‌ای نزدیک بسیاری از فعالیت‌ها از راه دور و با کمک بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود. بازی‌های جدی جایگزین آموزش‌های سنتی می‌شوند و دیگر کسی نخواهد گفت که بازی، هدر دادن وقت است.

در راستای رویکرد انتشارات بنیاد در دوره جدید فعالیت خود مبنی بر انتشارکتاب‌های الکترونیک این کتاب برای مطالعه علاقه‌مندان از طریق فیدیبو قابل دریافت است.