بازی‌سازان ایرانی برای« سالمندان» بازی می‌سازند

دنیای بازی‌های ویدئویی گاهی هدفش فقط و فقط سرگرمی‌ نیست، بلکه سرگرمی ابزاری می‌شود برای رسیدن به هدفی جدی‌تری مثل سلامت و درمان. با این رویکرد، کاربران بازی‌های جدی آموزشی هم می‌توانند با دنیای جذاب بازی سرگرم شوند و هم یاد بگیرند.


«بازی‌های جدی»،لابه‌لای دنیای بازی‌های دیجیتال درکنار سرگرم کردن بازیکن، برایش رویدادهایی واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. تا بازیکن با قرار گرفتن در فراز و فرود چالش‌های طراحی شده برای حل مساله، نکاتی آموزشی را هم یاد بگیرد.

این مقدمه را نوشتیم تا برسیم به اصل خبر؛ خبر برگزاری رویدادی در حوزه سالمندان با عنوان «چالش توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» که ردپای بازی‌های جدی را نیز می‌توان در آن پیدا کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قرار است این رویداد را ستاد توسعه‌ علوم و فناوری های شناختی در چند محور شاخص برگزار کند که بازی‌های دیجیتال یکی از محورهای این چالش است.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز یکی از حامیان برگزاری این رویداد است که تصمیم دارد با معرفی بازی‌های ارسال شده به جشنواره بازی جدی سال 1398، زمینه ساختار حمایتی بیشتر از این بازی‌سازان را فراهم کند.

به گفته حامد نصیری معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بنیاد ضمن حمایت از این رویداد چون حلقه رابطی شبکه بازی‌سازانی را که در حوزه توانبخشی سالمندان بازی جدی ساختند، به این رویداد متصل می‌کند.

همچنین قرار است بخشی از داوری‌ها مربوط به چالش بازی‌های دیجیتال در حوزه بازی‌های جدی به کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شود.
اگر  شما هم بازی جدی‌ای با رویکرد توانبخشی سالمندان ساخته‌اید و دوست دارید با حضور در چالش «سرمایه شناختی و طراحی بازی» آن را به عرصه داوری بگذارید، تا 20 مرداد فرصت دارید تا پروپوزال خود را از طریق اینجا ارسال کنید.