جوایز برگزیدگان هکاتون بازی‌های جدی 1398 تهران، در سازمان منطقه آزاد کیش اهدا شد

جوایز هکاتون بازی‌های جدی 1398 تهران، طی مراسمی با حضور سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دکتر غلامحسین مظفری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مسعود توفیقی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مؤسسه علوم و فنون کیش و معاونین و مدیران آن­ها اهدا شد.


 در ابتدای این نشست غلامحسین مظفری رئیس سازمان مناطق آزاد کیش، ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران رویداد جایزه بازی­‌های جدی، بر برگزاری چنین رویدادهایی در راستای پرورش خلاقیت و نوآوری و کشف استعدادهای جوان کشورمان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و دریایی کیش تاکید کرد.

مظفری با تاکید بر پیگیری مستمر این رویداد گفت: با تاسیس دبیرخانه دائمی می‌توان برای برگزاری بهتر و چشمگیرتر آن برای سال­‌های بعد برنامه‌ریزی و از هدر رفتن زحمات صورت گرفته در این زمینه جلوگیری کرد.

رئیس سازمان مناطق آزاد کیش با اشاره به کیفیت مطلوب محتواهای تولید شده در این زمینه و سطح کیفی رقابت‌ها گفت: اگر واقعاً به تولید بازی‌های ویدئویی توجه جدی شود، می­تواند یکی از محصولات صادراتی شده و سازمان مناطق آزاد کیش هم علاوه بر پشتیبانی و حمایت­‌های لازم می­تواند یکی از زمینه‌های توسعه اقتصادی جزیره را بر محور اینگونه محصولات قرار دهد.

 سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به جایگاه و نقش بازی‌های ویدئویی در سطح جهان، برگزاری جایزه بازی جدی را گامی برای تقویت و پشتیبانی این عرصه دانست.

پژمان ضمن ارائه گزارشی از اهداف و نحوه برگزاری این مسابقه گفت: تقویت محتوا و افزایش کیفی و کمی بازی‌ها از نتایج اصلی این رویداد بوده و همکاری و مشارکت بیش از 17 نهاد و دستگاه مختلف، افزایش تعداد شرکت­‌کنندگان و ارتقاء کیفی و کمی آثار ارائه شده از ویژگی‌های خاص این دوره از رویداد بود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توجه ویژه به حوزه گردشگری و آموزش زبان را محور اصلی رقابت‌های این دوره دانست و گفت: مسیر آموزش‌های کلاسیک در آینده تغییر خواهد کرد و بخش عمده‌ای از آموزش‌های نوین از بستر بازی‌های ویدئویی انجام خواهد شد و لازم است آمادگی و بسترسازی مناسب در این خصوص ایجاد شود.

حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی­‌های رایانه­‌ای و دبیر جایزه بازی­‌های جدی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت بیش از 3 سال است که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به شکل هدفمند وارد حوزه بازی‌های جدی شده و مباحث مختلف از جمله بحث آموزش، درمان و فرهنگ‌‌‌سازی به طور جدی و به شکل خاص مورد توجه بنیاد در این زمینه بوده است و هدف اصلی این رویداد نیز حمایت از همین محورها است.

وی افزود در رویداد هکاتون یک جایزه ویژه با نام جایزه امید به یکی از تیم­‌های مدرسه­‌ای تعلق می­گیرد که پابه­‌پای سایر تیم‌­ها به تولید بازی پرداخته باشند. این جایزه سال گذشته به تنها تیم مدرسه­‌ای حاضر در مسابقه اهدا شد و در سال جاری، از میان سه تیم مدرسه­‌ای شرکت­‌کننده، تیم برتر با این جایزه مورد تقدیر قرار گرفت.

در پایان این مراسم غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش در مجموع ۳۰ میلیون تومان جایزه به تیم‌ها و افراد برگزیده اهدا کرد.

در این رقابت علمی، تیم لینیا برای بازی Kish Island Hero اول شد و جایزه ۱۲ میلیون تومانی رویداد هکاتون را از آن خود کرد و تیم والسالوا برای بازی Kishlenj در جایگاه دوم قرار گرفت و جایزه 6 میلیون تومانی را دریافت کرد. تیم‌های آماتا برای بازی English Land و تیم پروناس برای بازی  Adventure in Kish Island به طور مشترک سوم شدند و هر کدام موفق به دریافت سه میلیون تومان جایزه این رویداد شدند.

جایزه یک میلیون تومانی امید نیز به پاس تقدیر از تلاش نوجوانان، به تیم مدرسه فرزانگان تقدیم شد.

همچنین در بخش مقالات سمپوزیوم بازی­‌های جدی 1398، خانم فرخنده فاضل بخششی برای مقاله خود در حوزه تاثیر بازی­ در صنعت گردشگری، جایزه ویژه 5 میلیون تومانی دریافت کرد.

رویداد هکاتون بازی­‌های جدی 1398 تهران، به عنوان بخشی از رویداد جامع جایزه بازی­‌های جدی 1398، در آذرماه امسال توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حمایت موسسه علوم و فنون کیش به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد کیش، در تهران برگزار شد. محوریت این رویداد، تولید بازی­‌های هدفمند برای آموزش زبان به کودکان، نوجوانان و ناشنوایان بود و موسسه آموزشی علوم و فنون کیش در راستای اهداف آموزشی و مسئولیت اجتماعی خود از این رویداد به شکل مادی و علمی حمایت کرد.