هدف‌گذاری برای تولید بازی‌های آنلاین بزرگ برای رایانه‌های شخصی توسط شرکت سورنا

 حسن کریمی مدیرعامل، متین ایزدی معاون حمایت و علی فخار مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ظهر امروز از استودیوی بازی‌سازی سورنا که تولیدکننده و ناشر بازی‌های ویدیویی است، دیدار کردند.
 استودیوی سورنا که از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده، یکی از نخستین شرکت‌های بازی‌سازی در ایران است که تولید آثاری چون سیاووش، Wobbly Jungle و Unsight را در کارنامه دارد. این استودیو همچنین ناشر بازی آنلاین زولا (Zula) است.
 در دیدار مسئولین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از استودیوی سورنا، مدیرعامل و مدیران بنیاد با حسن مهدی اصل مدیرعامل این استودیو گفت‌وگو کرده و همچنین از استودیو و روند پیشرفت بازی‌های جدید آن دیدار کردند.
 حسن مهدی اصل در این دیدار از تجربه موفقیت‌آمیز بازی زولا سخن گفت. به گفته مهدی اصل فریمیوم بودن بازی در کنار استفاده از سرورهای داخلی با پینگ پایین که امکان تجربه‌ای روان و باکیفیت را برای بازیکنان ایجاد می‌کند در کنار استفاده از شیوه‌های بازاریابی حرفه‌ای در این پروژه از جمله عوامل موفقیت آن بودند.
 مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این دیدار رونق بازی‌های کامپیوتری آنلاین چون زولا را دلگرم‌کننده توصیف کرد و ایجاد اجتماعی از بازیکنان در این بازی را مایه پیشرفت کلی بازی‌های رایانه‌ای دانست که باید از این جامعه‌ی تشکیل شده برای رشد بازی‌های تولید داخل پی سی استفاده کرد.
 به گفته مدیرعامل استودیوی سورنا، با توجه به تجربه موفق بازی زولا و با استفاده از دستآوردهای این بازی، استودیوی سورنا در حال کار روی دو بازی رایانه‌ای جدید آنلاین بومی است. اولین پروژه که زودتر درباره آن خواهیم شنید یک بازی استراتژیک آنلاین و دومین پروژه که پس از این پروژه اجرایی خواهد شد یک بازی تیراندازی آنلاین است. هر دوی این بازی‌ها در ابتدا میزان قابل‌توجهی زیرساخت فنی و برنامه‌نویسی نیاز دارند که در حال حاضر این استودیو روی آن کار می‌کند.
 به گفته مدیرعامل استودیوی سورنا، بازی استراتژیک آنلاین در دست تولید ابعاد بین‌المللی خواهد داشت و در صورت موفقیت در فرایند تولید می‌تواند در سطح کشورهای منطقه یک موج جدید ایجاد کند. تمام مراحل فنی این پروژه براساس شناخت دقیق استودیوی سورنا از کاربران و جامعه بازیکنانی است که این استودیوی پیشتر در بازی زولا با تحقیقات گسترده بازاریابی به دست آورده است.
 در پایان بازدید، مسئولین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از نمونه‌های اولیه دو پروژه جدید استودیو دیدار کرده و در جریان این بازی‌ها قرار گرفتند.