گیمرهای ایرانی بازی‌های متناسب با سن را انتخاب می‌کنند

موضوع عدم توجه به رده‌بندی سنی بازی‌ها، همواره به عنوان چالشی مهم در مواجهه با آسیب‌های بازی‌های ویدئویی مطرح است. چرا که توجه به نظام رده‌بندی سنی در بازی به گیمر کمک می‌کند تا بر اساس سن خود بازی‌هایی با کمترین آسیب روانی و رفتاری را انتخاب کند. اینکه بازیکنان ایرانی برای انتخاب بازی چقدر به موضوع مهم رده‌بندی سنی آن توجه می‌کنند، سوالی است که پاسخش را در نتایج تازه‌ترین پیمایش ملی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص شاخص‌ترین اطلاعات در مورد الگوی مصرف بازی‌های دیجیتال ایران می‌توان پیدا کرد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نتایج این پژوهش نشان از افزایش میزان توجه بازیکنان ایرانی به موضوع رده‌بندی سنی بازی‌ها دارد. در این پیمایش ملی که توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شده است، بیشترین میزان توجه به رده‌بندی سنی در میان32 میلیون بازیکن ایرانی بازی­‌های دیجیتال در سالیان اخیر مشاهده می­‌شود. به عبارتی این نتایج نشان می‌دهد که طی سالیان اخیر توجه والدین و بازیکنان ایرانی به مسئله رده‌بندی سنی بازی‌ها و آسیب‌های ناشی از عدم توجه به این موضوع بیشتر شده و نگاه سخت‌گیرانه‌تری به آن داشته‌اند.
نکته مهم آنکه، به نظر می‌­رسد بر اساس سلسله پیمایش­‌های دایرک، رابطه مستقیمی میان میانگین سنی بازیکنان و میزان توجه به رده‌­بندی سنی وجود دارد که بر این اساس نقش والدین در انتخاب بازی­‌های متناسب برای کودکان اهمیت بسیار ویژه‌­ای پیدا می­‌کند.