انتخاب صحیح دوره آموزشی با راهنمایی مشاوران

علاقمندان به آموزش بازی‌سازی که برای ترم تابستانی انستیتو ملی بازی‌سازی ثبت نام کردند، از روز شنبه 21 تیرماه سرکلاس‌‌هایشان حاضر شدند تا خیلی جدی پای آموزش‌های چهره‌های شناخته شده صنعت بازی ایران بنشینند.
شرکت کنندگان در این دوره تابستانی که قبل از رسیدن به این مرحله در مصاحبه‌های تخصصی و جلسات مشاوره رایگان حاضر شدند، با توجه به راهنمایی‌های مشاوران در مسیر آموزشی تعیین شده قرار گرفتند.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جلسات مشاوره رایگان انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که به طور مرتب در طول سال برگزار می‌شود، به بهانه برگزاری دوره‌های تابستانی سر و شکل منظم‌تری به خود گرفت. تا آنجا که این جلسات مشاوره رایگان از ابتدای امسال پای ثابت‌ روزهای سه شنبه انستیتو شد و با حضور مدیر گروه‌ها در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی و مدیریت کسب و کار برگزار شده است.
 شرکت کنندگان با حضور در این جلسات به صورت حضوری و غیرحضوری و با راهنمایی مشاوران انستیتو و رفع سوالات ‌ذهنی‌شان در مسیر آموزشی تعیین شده، قرار گرفتند.

تعیین مسیر آموزش برای هنرجو

فرزانه شریفی مدیر انستیتو، درباره ضرورت حضور ثبت نام کنندگان در جلسات مشاوره رایگان پیش از شروع کلاس‌ها گفت: «یکی از مشکلات شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی انستیتو، عدم انتخاب مناسب کلاس‌ها بود. علاقمندان به آموزش دوره‌های بازی‌سازی بعضا با انتخاب اشتباه، برای شرکت درکلاس‌هایی ثبت نام می‌کردند که متناسب با سطح توانمندی‌شان نبود. در نتیجه طی ترم با ریزش شرکت کنندگان درکلاس‌ها مواجه می‌شدیم». 
 شریفی این نکته را هم گفت که حالا با برگزاری جلسات مشاوره رایگان قبل از شروع کلاس‌ها برای علاقمندان به آموزش بازی‌سازی و راهنمایی‌های مشاوران، میزان انصراف از کلاس‌ها به دلیل عدم تناسب دوره با سطح توانمندی هنرجو به حداقل رسیده است.

مشاوره‌های رایگان همیشگی

خوب است که بدانید برگزاری این جلسات مشاوره صرفا به ترم آموزشی تابستانی انستیتو محدود نمی‌شود و در بقیه ایام سال هم پابرجا است. چرا که دوستداران صنعت بازی‌سازی در طول سال نیز می‌توانند با حضور در این جلسات هر سوالی در این زمینه دارند، از مشاوران بپرسند.

دوره‌های حضوری تابستانی انستیتو ملی بازی‌سازی از روز شنبه آغاز شده است. در دوره تابستانی انستیتو ملی بازی‌سازی 14 چهره‌ شناخته شده صنعت بازی ایران به عنوان بازی‌ساز، مدیر استودیو و مدرس باسابقه حوزه بازی‌سازی، 17 عنوان درسی معرفی شده را به شرکت کنندگان در این دوره را در 5 گروه فنی، هنری، طراحی، مدیریت کسب و کار و رسانه آموزش می‌دهند.

طبق روال برگزاری دوره‌های آموزشی انستیتو، هنرجویان علاقمند به بازی و بازی‌سازی با شرکت در این کلاس‌ها صرفا مهارت‌های ساخت بازی را یاد نمی‌گیرند. بلکه طی ترم تحصیلی در روند ساخت پروژه های بازی‌سازی قرار می‌گیرند و در نهایت می‌توانند به صورت تیمی یک بازی تولید کنند.