احتمال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی و سرگرمی در پاییز قوت گرفت

شرایط کرونایی کشور برگزاری تمام رویدادهای حوزه بازی‌های ویدئویی را لغو و به زمان دیگری موکول کرد.
 
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بازی و سرگرمی هم یکی از این رویدادها است که قرار بود زمستان سال گذشته برگزار شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در همان روزهای پایانی سال 98 تاریخ برگزاری‌اش به خرداد ماه 99 موکول شد.
استمرار وضعیت کرونایی در کشور و لزوم حفظ فاصله اجتماعی برای مهار این ویروس، برگزاری این نمایشگاه در خرداد ماه را باز هم به تعویق انداخت.



به گزارش اداره ارتباطات و اموربین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، احتمال برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بازی و سرگرمی در آبان ماه امسال قوت گرفته است. علی‌رغم اینکه آبان ماه زمان احتمالی برای برپایی این نمایشگاه اعلام شده، اما برگزاری‌اش به دلیل وجود کرونا باز هم تابع شرایط کشور و تصمیم‌گیری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کنترل این بیماری است.

این نمایشگاه در سومین دوره خود با عنوان« جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران»، در سال 92 برگزار شده بود و قرار است بعد از چند سال وقفه، با عنوان و شکل و شمایلی جدید برای چهارمین دوره برگزار شود. 

یادآوری این موضوع خوب است که بدانید در دوره سوم نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران چه اتفاقاتی افتاده است. در این دوره بخشی با عنوان«بازی سازان مستقل» به متخصصان این حوزه اختصاص پیدا کرده بود. در غرفه ESRA نیز با هدف آشنایی خانواده‌ها با گیم و تهیه بازی رایانه‌ای به تناسب سن فرزندان، تدارک ویژه ای دیده شده بود. در بخشی با عنوان «تولیدات» نیز آخرین بازی‌های تولید شده ایرانی و ساخته‌های خارجی مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای عرضه شد.
برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازی‌های رایانه‌ای برای علاقمندان از دیگر بخش های این رویداد صنعت بازی ایران بود. این نمایشگاه در ۵ روز برگزاری خود ميزبان بيش از يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر بازديدكننده بود.