رویداد تجربه بازی‌سازی GDX01 در انستیتو ملی بازی‌سازی برگزار شد

رویداد انتقال تجربه بازی‌سازی با حضور شرکت آوا گیمز در محل شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب) برگزار شد.

به گزارش واحد ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه­‌ای؛ تیم بازی‌سازی «فانوس» که از سوی شرکت «آواگیمز» در این رویداد شرکت کرده بود، تجربیات ساخت بازی «آن‌سوی باران» را برای علاقمندان حاضر در نشست ارائه کرد.

در این نشست هر یک از اعضای تیم فانوس، تجربیات خود در حوزه طراحی هنری، برنامه نویسی، طراحی بازی و طراحی UI را تشریح کرده و از مشکلات موجود در راه بازی‌سازان گفتند.

زینب سادات موسوی؛ طراح بازی و طراح هنری، حضور استارتاپ‌های تخصصی برای بازی‌سازان را بسیار مهم دانست و گفت: شتاب‌دهنده‌ها جز کمک‌های مالی در زمینه مشاوره‌های تخصصی و انتقال دانش می توانند موجب پیشرفت چشمگیری باشند.

در ادامه طه رسولی، مدیر محصول و طراح بازی جزئیات چگونگی انتشار بازی را توسط ناشران بیان کرد و گفت: ناشران بازی با سلیقه‌ی مارکتینگ جهانی آشنا هستند و قبل از انتشار بازی در بازارهای بین المللی تجربیات مهمی در اختیار ما قرار دادند که با رفع نواقص، توانستیم بازی را منتشر کنیم.

همچنین بردیا اقبالی، ارغوان انصاری و سارا علیرضایی برنامه‌نویسان و طراحان هنری و UI از روند کار و تجربیات خود گفتند و در پایان از بازی‌سازان خواستند برای کسب موفقیت وارد کار تیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بازی‌سازی شوند.

لازم به ذکر است تیم بازی‌سازی فانوس با ساخت بازی آن‌سوی باران توانسته در عرصه صادرات بازی‌های موبایلی در بازار جهانی موفق و جزو برترین بازی‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور در کشور آمریکا و انگلیس شود.