«بازی‌نو» پویش حمایتی بنیاد از بازی‌های موبایلی ایرانی

پویش نوروزی «بازی‌نو» که با شعار «سال نو، بازی نو» به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همکاری آژانس تبلیغاتی تپسل برای حمایت از بازی‌سازان ایرانی کار خود را از ابتدای سال 1400 و با هدف جذب کاربر برای بازی‌های موبایلی مناسب ایرانی در ایام تعطیلات نوروز و با توجه به شرایط کرونایی و لزوم حضور خانواده‌ها در منزل و سرگرم شدن با بازی آغاز کرد، در آخرین روز فروردین ماه با آمار قابل توجه بیش از 400 هزار نصب برای 25 بازی حاضر در کمپین به کار خود پایان داد.


به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، طراحی این پویش همگام با سیاست‌‌گذاری‌های بنیاد مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تشویق آنها به ارائه تولیدات با کیفیت انجام شد و طی آن دو هدف اصلی حمایت از تولیدکنندگان داخلی بازی‌های موبایلی و توجه به اوقات فراغت و سرگرم کردن کاربران در ایام تعطیلات نوروز با توجه به شرایط کرونایی کشور، مورد توجه قرار گرفت.

حجم عمده معرفی این پویش برای کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات میان‌برنامه‌ای و میان ویدئویی مبتنی بر بازاریابی دیجیتال اتفاق افتاد. این بازی‌ها به‌صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفت و از مجموع 25 بازی حاضر در این پویش 17 بازی در بخش اصلی حاضر بودندکه هر کدام نزدیک به 30 هزار نصب کسب کردند و بازی‌های بخش تازه‌واردها نیز هرکدام 10هزارنصب به‌دست آوردند.

در اختتامیه این رویداد و معرفی برگزیدگان آن، در بخش مربوط به بازی‌های مردمی براساس میزان لایک (پسند) به ترتیب سه بازی «قهوه‌چی» از استودیو توت گیمز، بازی «شوترلند» از استودیو ای من گیمز و بازی «سرضرب» از استودیو میدوپیا انتخاب شدندکه به بازی اول یعنی بازی «قهوه‌چی» تندیس بازی مردمی به همراه 10 میلیون تومان شارژ اضافی به اعتبار این تیم در ساختار حمایتی همگرا تعلق گرفت.

در بخش بازی‌های برتر به لحاظ عملکرد که براساس دو شاخص «نرخ بازگشت کاربر به بازی» و «نرخ تبدیل کلیک به نصب» معرفی شدند،  رتبه‌های اول تا سوم برترین بازی‌ها به لحاظ عملکرد در پویش بازی‌نو ۱۴۰۰به ترتیب به بازی‌های «الفبابا» از استودیو بارانا گیمز، «دبرناشو» از استودیو نردبان اندیشه و «منچیکو» از استودیو نوآ گیمز تعلق گرفت. جوایز منتخبان این بخش که به ترتیب تیم‌های اول تا سوم مبلغ 200، 175 و 150 میلیون تومان به همراه تندیس ویژه بازینو ۱۴۰۰بود از طرف سازمان فناوری اطلاعات ایران اهدا شد.

برای شرکت در بخش قرعه‌کشی پویش بازی‌نو نیز در مجموع 9369 نفر ثبت‌نام کرده ‌بودندکه با انجام قرعه‌کشی دو دستگاه گوشی موبایل به زهرا الحسینی از قم و رضوان یوسفی یکتا از ابهر در استان زنجان رسید و برنده خوش‌شانس PS5 هم ندا فعله‌گری از همدان شد.