021-88310222
صدای فراموش شده 2: سرنوشت
صدای فراموش شده 2: سرنوشت

صدای فراموش شده 2  از یک داستان بسیار قوی بهره می‌برد، داستانی که مخاطب را بر خلاف اکثر بازیهای رایانه‌ای به دنیای خشونت و جنگ و سیاهی نخواهد برد، داستان برگرفته از هزار و یک شب و یک روایت عاشقانه و عارفانه است، مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی. در شهر آفتاب نواختن ساز ممنوع شده است و این  یعنی جان گرفتن سیاهی، شهرداد شاه، پادشاه سرزمین افتاب، به خیانت وزیرش دچار شده وبه خواب جادویی رفته است. پسرش شهباز اما با درایت متوجه می‌شود که نوای ساز و سوز عشق چاره نجات پدر است، اما وزیر دست او را می‌خواند و زه‌های ساز را پاره می‌کند و شهباز را خیانت کار می‌خواند، اینجاست که شهباز به کمک همسرش شهربانو از سرزمین آفتاب می‌گریزد تا شاید بتواند ساز را تعمیر کند، وی با راهنمایی الهه جنگل متوجه می‌شود که زه‌های ساز را می‌تواند در سرزمین آب تعمیر کند، سفر شهباز آغاز می‌شود که این همان روند تکامل آدمی است در ورطه عشق، شهباز از سرزمین‌های مختلف می‌گذرد، تا به سرزمین آب می‌رسد، اما این سرزمین اسیر نفرینی سیاه است، شهباز پس از نجات شهر از نفرین، با کمک چمروش، الهه پرواز، بایست به سمت جنگل سیاه بازگردد و الهه جنگل را از طلسم سیاه نجات دهد و با کمک او به سرزمینش باز گردد، شهباز بایستی برای شهرداد  شاه، پدرش بنوازد تا اورا از طلسم رها سازد، دراین مسیر اما دشمنی‌های وزیر پایانی نخواهد داشت...

 

ویژگی‌های هنری:

صدای فراموش شده از نسخه اول خود در صدد ایجاد بستری نوین در سبک بازیهای ماجرایی در داخل و خارج از کشور می‌باشد. استفاده از معماری اسلامی در کنار ترکیب آن با معماری کلاسیک اروپایی و بیزانسی حال و هوای عجیبی ایجاد کرده است که چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور پس از نشر بین المللی نظرات مثبتی را در پی داشته است. در نسخه دوم این بازی با رعایت روند پیشین، تلاش شده است تا گرافیک بازی به طور چشم گیری افزایش پیدا کند و استفاده از طراحان نام آشنای کشور به سرپرستی داوود دیبا برای نیل به این هدف بوده است. بیش از 40 پیج روایت سینمایی و 10 کارکترکه همگی به صورت سهبعدی مدل سازی شده‌اند اما برای ارتباط بیشتر با محیط بازی به صورت دستی پینت شده‌اند و انیمیت های آن خروجی فریم به ای فریم گرفته شده است. همچنین در بعد موسیقی با توجه به قصه بازی که حول محور موسیفی است از تیمی متخصص بهره گرفته شده است و تمامی سازها به صورت زنده نواخته شده‌اند و برای بک وکال نیز از گروه آوا استفاده شده است.

 

ویژگی‌های فنی:

سخن در باب فنی این بازی به چند بخش تقسیم می‌شود، اضافه شدن دفترچه متنی (روزنوشت) به بازی در قالب 50 صفحه‌ی A4 برای استفاده بازیکن در روند بازی به عنوان راهنمای مدون و همچنین تکمیل روایت بازی از ویژگی‌های بارز فنی این بازی است. وجود پازل‌های مینی گیم متنوع از دیگر ویژگی‌های این بازی محسوب می‌شوند که حداکثر توان فنی انجین وینترمیوت را به کار گرفته‌اند تا از مینی گیم نواختن موسیقی، تا اسلایدر پازل‌های متنوع و ایجاد ارتابط بین آیتم‌ها و حتی نقاشی و رمز گشایی را در این بازی داشته باشیم. قابلیت انتخاب دیالوگ و نتیجه منحصر به انتخاب از دیگر ویژگی‌های این بازیمسحوب می‌شود. ابراز نظرهای متفاوت در مورد مسائل مختلف در قالب چندین دیالوگ و انیمیشن‌های کارکتر برای انجام امور گوناگون از دیگر قابلیت‌های فنی این بازی ماجرایی است.

 

ویژگی‌های گیم‌پلی:

بیش از 4 ساعت گیم پلی و انواع مینی گیم ها از باز کردن قفل گرفته، تا پیدا کردن راه در نقشه از اسلایدر های متنوع  و حتی نواختن موسیقی! 10 کارکتر با بیش از 700 سطر دیالوگ، استفاده از نام آشناترین دوبلور های کشور با صدای برجسته استاد امیر هوشنگ زند در نقش کارکتر اصلی، بالغ بر 50 صفحه دفترچه تعاملی در داخل بازی، 14 مینی گیم داستانی اساطیری بر گرفته از هزار و یک شب با روایتی از عشق و عرفان از ویژگی‌های گیم پلی این بازی محسوب می‌شود.

سیستم مورد نیاز

CPU: Intel Dual Core or Core 2 duo 2.6 GHz

RAM: 2 GB RAM

VGA: GT640 or ATI 6750

 

تصاویر