021-88310222
مختار: فصل قیام
مختار: فصل قیام

بازی «مختار: فصل قیام» دومین نسخه از سه‌گانه «سفیر عشق» است که روایت مختار ثقفی را از سلول‌های زندان ابن زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی آن، روایت می‌کند. این اثر در سبک اکشن سوم شخص شمشیری تولید شده و دارای 12 مرحله و بیش از 4 ساعت گیم‌پلی است. فصل قیام با محوریت شخصیت مختار ثقفی، دارای 45 دقیقه روایت سینمایی است و نسبت به بازی «سفیر عشق: روز واقعه» که نخستین محصول این تریلوژی به شمار می‌رود، پیشرفت‌های متعددی در زمینه بهینه‌سازی، کیفیت‌گرافیکی و گیم‌پلی دارد.

«مختار: فصل قیام» روایتگر داستان سفر قهرمانی مختار ثقفی است که از زندان ابن زیاد آغاز شده و تا امارت کوفه، در قامت رهبری بزرگ‌ترین قیام خون‌خواهی سیدالشهدا ادامه پیدا می‌کند. فصل قیام پس از بازی «سفیر عشق: روز واقعه» جدی‌ترین بازی مذهبی– تاریخی کشورمان است که با تحقیقات وسیع و مشورت با کارشناسان مذهبی، بازی‌نامه آن تدوین شده است. این اثر تلاش دارد در یک روایت تعاملی، مخاطبان گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از منظری جذاب و تاثیرگذار آشنا کند. دید بازی، سوم شخص و سبک آن، اکشن شمشیری (Hack And Slash) است. همچنین بازی‌باز در این بازی، سیر رخدادهای تاریخی را از منظر شخصیت مختار پی می‌گیرد و در روند بیان بخش‌هایی از زندگی او، به روایت تابستان گرم کوفه در سال 61 هجری قمری می‌پردازد و در خلال آن، اتفاقات تاریخی را از بدو ارتباط مختار و مهران ایرانی تا دشمنی بنی‌امیه و آل زبیر و نقش افرادی مانند بن‌کامل، عبدالله ابن زبیر، محمد حنفیه، ابن زیاد و... را در روندی تعاملی، درک خواهد کرد. 
تقریبا همه نبردها با شمشیر انجام می‌‌شود و شخصیت اصلی بازی (مختار) با سه سلاح سرد شمشیر، شمشیر و سپر و دو شمشیر، با دشمنان مبارزه می‌کند، فقط در چند مورد خاص، ممکن است مبارزه با تیروکمان یا چاقو باشد. بخش اصلی روایت بازی در مسیر سفر مختار و شهر مکه رخ می‌دهد، اما براساس مستندات تاریخی، مکان‌های متنوعی نظیر مکه مکرمه، طائف، واحه‌های عراق عجم، زندان کوفه، دارالاماره، منزل مختار و مسجد اعظم کوفه، شبیه‌سازی شده است. همچنین برای نخستین بار در این بازی، شهرهای کوفه و مکه، براساس نقشه‌های تاریخی، به طور کامل مدل‌سازی شده‌اند.

روایت داستان

روایت داستان بازی در قالب تعامل با بیش از 15 شخصیت شناخته‌شده تاریخی و افزون بر 25 شخصیت مهاجم شکل می‌گیرد که هر یک، علاوه بر پیشبرد داستان بازی، نقش و شخصیت منحصربه‌فردی ایفا می‌کند. علاوه بر روند روایی بازی، در گیم‌پلی آن نیز اکشن‌های هدفمند و ماموریت‌های مشخصی در نظر گرفته شده است که بازیکن را در موقعیت‌های منحصربه‌فردی قرار می‌دهد تا ضمن لذت بردن از یک بازی رایانه‌ای، با اتفاقات آن برهه حساس به شیوه‌ای تعاملی آشنا شود. 

 

تصاویر