021-88310222
معاون پژوهش

حامد نصیری

معاون پژوهش

رزومه

- دستاوردهای حرفه‌ای

  • دبیر رویداد جایزه بازی‌های جدی
  • همکاری در برگزاری دو پیمایش ملی مطالعه رفتار بازیکنان دیجیتال
  • عضو شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی «کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها»
  • مدیریت پروژه‌ها و رویدادهای پژوهشی معاونت پژوهش
  • عضو هیئت تحریریه «ماهنامه دریچه»
  • همکاری در تدوین گزارش‌های پژوهشی دایرک شامل نمای باز، نمای نزدیک، پدیده سال و...

- سابقه تحصیلی

  • مدرک کارشناسی مهندسی صنایع (تولید صنعتی) از دانشگاه آزاد تهران-جنوب
  • مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبائی (موضوع پایان‌نامه: بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید بازی‌های موبایلی)
  • کاندیدای دکترای مدیریت فناوری (تحقیق­وتوسعه) از دانشگاه علامه طباطبائی

- دستاوردهای علمی

  • داور فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران
  • داور فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت توسعه فناوری
  • رتبه دوم ورودی‌های 92 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی
  • رتبه اول ورودی‌های 95 دکترای رشته مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبائی
  • مدرس کارگاه آموزشی بازاریابی محتوا، دانشگاه شهید بهشتی، سومین کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی، 1396
  • سخنران پانل «هدفمند نمودن ساخت و استفاده از بازی­های دیجیتال برای تامین اهداف جدی»، دانشگاه اصفهان، دومین کنفرانس ملی بازی­های رایانه­ای؛ فرصت­ها و چالش­ها، 1395
  • مدرس کارگاه آموزشی طراحی، برگزاری و تحلیل گروه کانونی (Focus Group) در مسائل بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبائی، 1394

    - تالیفات و ترجمه‌ها

    • نصیری، حامد و ردائی، نیلوفر. (1398). دسته‌بندی و انتخاب ابزارهای سیاستی علم، فناوری و نوآوری.سیاست علم و فناوری، 11 (2): 495-511.
    • سیدحسینی، سید محمدعلی؛ نژادی، پویان و نصیری، حامد. (1398). الگوی ارزش‌های ادراکی در مخاطبان پلتفرم‌های بازی‌های دیجیتال. فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران، 12 (1): 1-25. doi: 10.22035/jicr.2019.377.
    • بخشی‌زاده، کبری؛ حاجی جعفر، علی و نصیری، حامد. (1397). ترسیم نقشۀ ذهنی مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با استفاده از تکنیک استخراج استعاره‌ای زالتمن (زیمت). فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، 10(1): 49-72. doi: 10.22059/jibm.2017.215675.2242.
    • نصیری، حامد؛ بخشی‌زاده، کبری و ترکستانی، محمدصالح. (1397). بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید بازی‌های موبایلی از طریق مدل تحقق انتظارات. فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران، 11 (1): 55-83. doi: 10.22631/JICR.2018.1660.2306.
    • نصیری، حامد و الیاسی، مهدی. (1397). شناخت استراتژیک و نقشه‌یابی شناختی: بررسی مفهوم قابلیت‌های شناختی و کاربرد نقشه‌یابی شناختی در مدیریت استراتژیک سازمان. سیاست­نامه علم و فناوری، 8 (1): 1-2.
    • مومنی، فرشاد و نصیری، حامد. (1395). انقلاب 1688 و همۀ مسائل مربوط به آن: حقوق مالکیت، انقلاب شکوهمند و ظهور نظام سرمایه‌داری بریتانیا. سیاست‌نامه علم و فناوری، 6 (4): 77-97.
    • سیدحسینی، سیدمحمدعلی؛ نژادی، پویان و نصیری، حامد. (۱۳۹۶). الگوی ارزش­های ادراکی در مخاطبان پلتفرم­های بازی­های دیجیتال. کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای-دانشگاه علم­وصنعت ایران.
    • قاضی نوری نایینی، سید سروش؛ نصیری، حامد و ردائی، نیلوفر. (۱۳۹۶). بررسی عوامل کلیدی موفقیت شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی‌های دیجیتالی با رویکرد منبع محور. کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای-دانشگاه علم­وصنعت ایران.
    • نصیری، حامد؛ بخشی‌زاده، کبری و ترکستانی، محمدصالح. (۱۳۹۵). موقعیت‌یابی صنعت بازی‌های ویدئویی و تبیین عناصر بازاریابی در آن با تمرکز بر بازی‌های موبایل. دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان.
    • کریمی علویجه، محمدرضا؛ حبیبی، سجاد و نصیری، حامد. (۱۳۹۴). کاربرد داده‌کاوی در سازمان‌ها به عنوان مزیت رقابتی، در لایه سوم چارچوب مفهومی آن. کنفرانس بین‌المللی مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع، تهران، موسسه مدیران ایده‌پرداز پایتخت ویرا.
    • نصیری، حامد و چرخ‌گرد، مریم. (۱۳۹۴). کاربرد و تاثیر روش داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری. کنفرانس بین‌المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی، مشهد، موسسه تحقیقاتی رایمند پژوه.
    • نصیری، حامد؛ دهقانان، حامد و شیخ محمدی، فریبا. (۱۳۹۴). تحلیل چند سطحی عوامل موثر بر آمادگی برای تغییر در سازمان. کنفرانس بین‌المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی، مشهد، موسسه تحقیقاتی رایمند پژوه.
    • نصیری، حامد؛ حبیبی، سجاد و تاری، فتح‌الله. (۱۳۹۳). برندسازی داخلی در شرایط اقتصاد مقاومتی. همایش ملی تحلیل راهبردی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در اقتصاد و مدیریت حماسه اقتصادی/ اقتصاد مقاومتی، بابل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل.
    • شریفی، فرزانه؛ نصیری، حامد و سیدحسینی، سیدمحمدعلی. (1397). دریچه­ای به مطالعات بازی­های دیجیتال. تهران: دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
    • تیم، فیلدز. (1398). طراحی بازی­های موبایلی و اجتماعی: مکانیک­ها و روش­های پولسازی (حسام عزیزی ورزقانی و حامد نصیری، مترجمین). تهران: دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران (2014).
    • پم، دیدنر. (1396). بازاریابی محتوای جهانی: چگونه محتوا خلق کنیم، مشتریان بیشتری به دست آوریم و یک استراتژی بازاریابی جهانی بسازیم که موفق باشد (کبری بخشی‌زاده برج، حامد نصیری و علیرضا روح‌پور خانقلی، مترجمین). تهران: کتاب مهربان نشر (2014).