طراحی بازی‌های رایانه‌ای بومی یک ضرورت است

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی بازی‌های رایانه‌ای بومی یک ضرورت است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، نصراله ترابی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بازی‌های رایانه‌ای غرب روند هدفداری را دنبال و نوجوانان را به بی‌اخلاقی دعوت می‌کنند.

به گفته ترابی، بازی های رایانه ای غرب که اکثرا به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، فرهنگ  ایرانی اسلامی را نشانه گرفته اند.  

وی با بیان این که برای هدایت جوانان و نوجوانان کشور هم اکنون برنامه ریزی ها، اقدامات و فعالیت های زیادی در حال انجام است، گفت: بی توجهی به ورود انیمیشن ها و بازی های رایانه ای وارداتی در آینده نتایج و اثرات بدی را در رشد و تربیت افراد برجای می گذارد.

وی افزود: بازی های رایانه ای و کارتونی غرب آثار مخرب زیادی بر ذهنیت کودکان و نوجوانان ما دارد و نکات منفی بسیاری را  در قالب بازی  به افکار کودکان و نوجوانان القا می کند.

نماینده شهرکرد باقدر دانی از زحمات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تاکید کرد: اگر این جشنواره برنامه ریزی درستی داشته باشد و هر سال برگزار شود نتایج مثبتی در صنعت سینما و حوزه بازی های رایانه ای در ایران خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: جشنواره بازی های رایانه ای تهران فرصت مناسبی برای روی آوردن هنرمندان و متخصصان کشور برای ساخت آثار بومی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی خواهد بود.

گفتنی است نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.