واکنش شدید جامعه هنری نسبت به فتنه جدید غرب علیه اسلام
در پی انتشار هشدار و خبری به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص  توهین جدید غرب نسبت به ساحت مقدس پیامبر (ص) و مسلمانان در یک بازی رایانه‌ای آمریکایی - صهیونیستی ، سینماگران و دست‌اندرکاران بازی‌های رایانه‌ای کشور اعتراض شدید خود را نسبت به این مساله اعلام کرده و خواستار واکنش جهانی نسبت به این هتک حرمت شدند.
محمد رضا اصلانی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در واکنش به ساخت بازی رایانه ای " کشتار مسلمانان" که توهین به اسلام و پیامبر(ص) است به خبرگزاری راه فیروزه گفت: ما دارای گنجینه ای به نام حمکت اسلامی و فقه و نبی هستیم و که غربی ها به دلیل نداشتن این اصالت می خواهند شرف اسلام را بااین چیز های پیش پا افتاده لکه دار کنند.
وی در ادامه گفت: جهان اسلام اکنون باید به فکر این باشد که نگذارد توهین های بعدی رخ دهد و از قبل به فکر جلوگیری از این مسئله باشد واکنش بعد از توهین به مانند نوش دارو پس از مرگ سهراب است.
این کارگردان سینمای ایران یادآورشد: فیلمسازان و سازندگان بازی‌های رایانه‌های در کشورهای اسلامی و ایرانی باید در آثارشان هوشمندی ، توانایی ، اصالت وتمدن شرقی را نمایان کنند و مسائل سطحی و پیش پا افتاده را که دیگر رنگ غربی به خود گرفته کنار بگذارند زیرا غرب با تهاجم فرهنگی و به طور آهسته در میان افکار مردم رخنه می کند و گستاخانه به خود اجازه هر توهینی را می دهد.
کارگردان فیلم آتش سبز واکنش اساسی به این توهین را از طریق راهکارهای زیر ساختی دانست و افزود: این توهین های غرب باید برای ما تجربه ای شود که به طور فراگیر و ملی از آن جلوگیری کنیم این نباشد که در مقابل این توهین زمان محدودی فقط حرف بزنیم و هیچ واکنش عظیمی از خود نشان ندهیم در این صورت است که غربی ها به خود اجازه توهین های بعدی را نیز می دهند.
اصلانی با ابراز تاسف از اینکه هر روز از تمام کانالهای ماهواره ای این توهین‌ها به اسلام دیده می شود و هیچ کس از خود واکنش موثری نشان نمی دهد افزود: غرب به دلیل گسترش اسلام در جهان بسیار خشمگین است و می خواهد به هر طریقی از این مسئله جلوگیری کنند و ابزار فرهنگی و استفاده از تکنولوژی را بهترین راه می دانند حال نمی دانند که این راهکار فقط تا زمان محدودی می تواند جوابگو بوده و بازهم از قافله عقب هستند.
در همین حال نایب رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای که آگاهی بخشی به کاربران بازی برای شناخت اهداف سازندگان صنعت سرگرمی در غرب در کنار تولید و حمایت از بازی ملی دنبال می شود.
"محمد بیطرف" در گفتگو با  خبرگزاری سینمای ایران "راه فیروزه" ، افزود: بازی در حال حاضر به عنوان وسیله سرگرمی صرف به شمار می رود و بدیهی است که سازندگان آن در لایه های پنهان این صنعت اهداف خاصی را برای القا به کاربر خود دنبال می کنند.  او با اشاره به هجمه مرموز غرب در عرصه  بازیهای رایانه ای و ترسیم چهره غیر واقعی از اسلام و مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: این رویکرد در سالیان اخیر همواره از سوی استکبار دنبال می شود و تلاش آنها برای القای این امر در عرصه صنعت سرگرمی قابل تامل است .نایب رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای تصریح کرد: در کشورهای غربی محال است که بازی یا فیلمی که مغایر با سیاست های آنها و یا برعلیه صهیونیست باشد اجازه تکثیر و ورود به بازار داشته باشد، چرا ما نباید در این زمینه هوشیار باشیم . بیطرف با اشاره به وظایف بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در حوزه داخلی، آگاهی بخشی از اهداف نهان و آشکارسازندگان وشرکت های چند ملیتی در تولید و عرضه گسترده بازی به کاربران و خانواده ها را از دیگر رویکردهای این نهاد عنوان کرد. بنیاد ملی بازیهای رایانه ای امروز با انتشار خبری مبنی بر تولید و عرضه گسترده بازی موهن غربی با عنوان "کشتار مسلمانان" که توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و جامعه مسلمانان را به کاربران القا می کند، قدم جدی در این زمینه برداشت . این بازی موهن یک سرباز آمریکایی را نشان می دهد که با چتر در منطقه خاورمیانه پیاده می شود و مسلمانان و بویژه زنان محجبه و مردان با ظاهر اسلامی را در مرحله نخست  می کشد و در مرحله بعدی به مقدسات توهین می کند. نایب رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ابراز امیدواری کرد که با هوشیاری کاربران و خانواده های ایرانی و تعامل طیف های مختلف اجتماعی با این بنیاد ، هجمه استکبار در حوزه بازیهای رایانه ای خنثی شود. بیطرف تصریح کرد: آگاهی بخشی به کاربران و خانواده ها در قدم نخست برنامه ای بنیاد ملی بازیهای رایانه ای قرار داد، امیدواریم در قدم بعدی بتوانیم با تولید آثار فاخر و ارزشمند مبتنی بر فرهنگ و ارزشها منشا تاثیرات مطلوب بر کاربران ایرانی در عرصه بازی و صنعت سرگرمی باشیم .  شایان ذکر است که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معاونت سینمایی صبح چهارشنبه از توهین نسبت به ساحت مقدس پیامبر (ص) و مسلمانان در یک بازی رایانه‌ای آمریکایی - صهیونیستی خبر داده بود.
 سیروس تسلیمی نیز در واکنش به فیلم رایانه ای " کشتار مسلمانان" که توهین پیامبر(ص) و جامعه اسلام است گفت:باید در مقابل این توهین سینمای اسلام و ایران موضع گیری عظیمی از خود نشان دهد  و مطبوعات و سینما و تلویزیون به عنوان رسانهای ملی با همکاری گسترده اعتراض جامعه مسلمان را به گوش کشورهای غربی برسانند.
وی همچنین یکی از اصلی ترین راهکار های مبارزه با غرب را در مقابل این بی احترامی ایجاد گرد همایی سینماگران مسلمان دانست و یادآورشد: سینمای ایران به تنهایی نمی تواند یک تنه اعتراض خود را به طور عظیم و مداوم به غرب نشان دهد و این ملزم به آن است که فیلمسازان مسلمان دست به دست هم داده و با تشکیل شرکتی مستقل و بوجه همگانی و طرحی ملی در این جهاد شرکت کنند.
 این تهیه کننده سینمایی همچنین افزود: این طبیعی است که غرب با اسلام دشمنی عمیقی دارند  زیرا اسلام درتمام  دنیا مطرح و عزیز است  و غرب می خواهد با  سرمایه گذاری عظیم از این پیشامد جلوگیری کند ما باید به صورت  تدافعی و تهاجمی از این دشمنی جلوگیری کنیم.
تسلیمی مسوولیت همه نهادها در همراهی و حمایت مالی و معنوی از بنیاد تازه تاسیس بازی‌های رایانه‌ای در معاونت سینمایی را برای مقابله با چنین هجمه‌هایی نسبت به دین و کشورمان سنگین و ضروری خواهند و خواستار توجه جدی مسوولان مربوطه نسبت به این موضوع شد