افتتاح نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه و استقبال از بازی «گرشاسپ»

«شیخ ماجد بن محمد آل مکتوم» وزیر هنر امارات متحده عربی در بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه از بازی «گرشاسپ» تمجید کرد.

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه با بازدید «شیخ ماجد بن محمد آل مکتوم» وزیر هنر امارات متحده عربی در محل نمایشگاه‌های دبی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که تا 10 آذرماه دایر است، جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت داشته و دارای بزرگترین غرفه در این نمایشگاه است.

«شیخ ماجد بن محمد آل مکتوم» ضمن بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران و گفت‌وگو با «بهروز مینایی» مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در جریان پیشرفت‌های ایران در این حوزه قرار گرفت و از بازی «گرشاسپ» نخستین بازی فاخر ایرانی تمجید کرد.

همچنین، «محمد بیطرف» قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‌ای با بیان اینکه این نمایشگاه مهمترین نمایشگاه بین‌المللی خاورمیانه در این زمینه محسوب می‌شود، گفت: امسال با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تولیدات داخلی، 18 بازی از 12 شرکت تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در این نمایشگاه حضور دارد.

وی افزود: در این نمایشگاه، مؤسسات مختلفی همچون شرکت‌های رسانا، فن افزار شریف، توسعه‌گر شبیه‌ساز، پویانما، ویژه‌پرداز پارس، تصویرگران رویا، تحلیل‌گران تصویر شرکت دارند.

تولید بازی رایانه‌ای «گرشاسپ» نزدیک به 3 سال به طول انجامید. این بازی با سرمایه‌گذاری مشترک بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌‌ای و استودیو بازی‌سازی «فن افزار شریف» تولید شده است.

بازی رایانه‌‌ای گرشاسپ، بازآفرینی اسطوره‌ای از پهلوانان ایران باستان و برداشتی از منظومه حماسی «گرشاسپ‌نامه» نوشته «حکیم اسدی طوسی» است.

گرشاسپ، گرافیک جذاب و زیبایی دارد و تاکنون در سه نمایشگاه بین المللی از جمله (GamesCom 2010) آلمان مورد استقبال دست‌اندرکاران تولید بازی‌‌های رایانه‌ای دنیا قرار گرفته است.

این بازی رایانه‌ای در 4 مرحله دهکده، جنگل، کوهستان، دژ هیتاسپ و با 16شخصیت از پهلوانان و دیوان و به شکل سوم شخص و با دوربین سینما تیک تولید شده است.

پیش از این، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای «گرشاسپ»، تولید این بازی را مرحله جدیدی در صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای کشور دانسته است.

گزارش تصویری حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سومین دوره از نمایشگاه بازی های رایانه ای خاورمیانه Game expo2010