تولیدکنندگان بازی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، حمایت مالی می شوند

جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در بسته سند پیشگیری اولیه از اعتیاد، بهره گیری از بازی های رایانه ای، برای پیشگیری از اعتیاد پیش بینی شده است، گفت: تولید کنندگان بازی های رایانه ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد، از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت مالی می شوند.

طاها طاهری در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با بیان اینکه امروزه تاثیر بازی های رایانه ای در انتقال مفاهیم بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: بهره گیری از بازی های رایانه ای برای پیشگیری از اعتیاد، در زیر فصل برنامه های آموزشی و در بخش انتقال مفاهیم ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه، ستاد در حمایت از تولیدکنندگان بازی های رایانه ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد، هیچ محدودیتی ندارد، اضافه کرد: هر فرد یا شرکتی که برای فعالیت در این حوزه آماده باشد و به ستاد مراجعه کند، ستاد مبارزه با مواد مخدر پس از بررسی پیشنهادها، کمال همکاری را خواهد داشت.

طاهری تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در همکاری با نهادها و سازمان های متخصص مانند بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مشکلی ندارد و از همکاری با این نهادها برای تولید بازی رایانه ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد استقبال می کند.

جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بازی های رایانه ای به عنوان رسانه ای جدید، از تاثیرگذاری بسیاری بر روی قشر کودک و نوجوان برخوردار است و همین امر یکی از دلایل اصلی ورود ستاد مبارزه با مواد مخدر به این عرصه و حمایت از تولیدات است.

طاهری ادامه داد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، همواره یک رویکرد فرهنگی بوده است و بر این اساس، حمایت از بازی های رایانه ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد، در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی همچنین درباره برپایی نمایشگاهی مستقل برای بازی های رایانه ای گفت: به طور حتم، اختصاص یک نمایشگاه و جشنواره مستقل به بازی های رایانه ای، ضمن آشنایی بیشتر قشر کودک و نوجوان با تولیدات داخلی، موجب افزایش انگیزه تولیدکنندگان نیز می شود.

جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در صورتیکه که نمایشگاه بازی های رایانه ای به صورت بین المللی برگزار شود، ضمن آشنایی تولید کنندگان خارجی با ظرفیت های داخلی، موجب تبادل تجربیات می شود.