کاهش آسیب های بازی های رایانه ای در جامعه

رییس پلیس اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: برخی اقدامات بنیاد ملی بازی های رایانه ای از جمله تدوین نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای و کد رمز دار بازی ها (هولگرام)، آسیب های این حوزه را در سطح جامعه کاهش داده است.

سرهنگ عباس میرایی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: یکی از اقدامات موثر بنیاد ملی بازی های رایانه ای که موجب کاهش آسیب های اجتماعی در بین کودکان و نوجوان شده، تدوین نظام ملی رده بندی سنی بازی هاست.

وی ادامه داد: با این اقدام نه تنها از بسیاری از بزهکاری ها جلوگیری می شود، بلکه والدین نیز می توانند با آگاهی بیتشری برای کودکان و نوجوانان خود بازی انتخاب کنند.

رییس پلیس اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این حوزه بسیار موثر بوده و امیدواریم در سال های آینده نیز با طرح ها و برنامه های مناسب این بنیاد، آسیب های این حوزه بیش از پیش کاهش یابد.

سرهنگ میرایی همچنین درباره نظارت بر گیم نت و بازی سراها گفت: گیم نت ها یا بازی سراها، واحدهایی هستند که از دو جنبه فنی و فیزیکی مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: یکی از جنبه های نظارت بر گیم نت ها، نظارت فنی و تخصصی است که در این نوع نظارت محتوای بازی ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین اعطای مجوز به افرادی که می خواهند گیم نت تاسیس کنند بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رییس پلیس اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: نوع دوم نظارت بر گیم نت ها، نظارت فیزیکی است که از سوی نیروی انتظامی انجام می گیرد.

سرهنگ میرایی یادآور شد: در نظارت فیزیکی گیم نت ها از لحاظ انتظامی و ترافیکی و کسانی که بازی سراها را اداره می کنند، مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: در حال حاضر تعداد گیم نت ها در تهران در حد متعادل است و معضل یا مشکل خاصی در باره این اماکن وجود ندارد.

میرایی گفت: در تابستان امسال طرح های ویژه ای به واحدهای زیرمجموعه ارجاع داده شد و همین امر یکی دیگر از علل کاهش تخلفات در این حوزه بوده است.

رییس پلیس اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: خوشبختانه در سال های اخیر، وسایل و امکانات استفاده از بازی های رایانه ای، در خانه ها افزایش یافته و همین امر موجب شده است که کودکان و نوجوانان تحت نظارت والدین خود به طور صحیح از این بازی ها استفاده کنند.