بنیاد ملی بازی های رایانه ای عملکرد چشمگیری داشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بنیاد ملی بازی های رایانه ای عملکرد چشمگیری داشته و حضور در جشنواره های داخلی و خارجی و افزایش توان تولید بازی سازان ایرانی گواه این مدعاست.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اعلام این مطلب گفت : با توجه به تجربه های انجام شده و تولیداتی که بنیاد ملی بازی های رایانه ای همراه با بخش خصوصی تهیه کرده است، به زودی خبر های خوبی از بازی های رایانه ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به سرمایه گذاری برای تولیدات فاخر و تکیه بر فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان در تولید بازی های رایانه ای گفت : تولیدات فاخری در عرصه بازی های رایانه ای انجام شده است و بزودی برخی از این تولیدات به مخاطبان عرضه خواهد شد. یکی از این تولیدات بازی «میر مهنا» است که با نگاه مبارزه با استکبار جهانی و با تکیه بر فرهنگ بومی ، دلاوری های هموطنان جنوب کشور را در این عرصه به نمایش گذاشته است. تولید بازی های رایانه ای به       نقطه ای رسیده که این بازی ها امروز قابلیت رقابت با محصولات خارجی را هم دارند و این امر نشانگر پیشرفت کشور در این زمینه است.

به گفته حسینی، تدوین و اجرای نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای، از دیگر فعالیت های قابل توجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به شمار می رود و بر همین اساس نظارت بسیار خوبی نیز در توزیع بازی های رایانه ای خارجی صورت گرفته است.

سید محمد حسینی همچنین با اشاره به حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه های بزرگ بین المللی خاطرنشان کرد : حضور در عرصه های جهانی امروز یکی از ماموریت های مهم دولت به شمار می رود و البته باید در این حوزه از ظرفیت های موجود به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برپایی نخستین جشنواره بازی های رایانه ای در تهران خبر داد و افزود : جشنواره بازی های رایانه ای با توجه به ظرفیت های موجود و با هدف تقویت این عرصه بزودی برگزار خواهد شد و در حال حاضر در تلاش هستیم تا در زمانی مناسب این جشنواره را برگزار کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تولید بازی از فیلم های ایرانی گفت: تعامل بسیار خوبی میان سینماگران و بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت گرفته و حرکت به سوی ساخت بازی های رایانه ای برخی از فیلم های سینمایی همچون فیلم ملک سلیمان از جمله نتایج این تعاملات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به حمله دشمنان در این عرصه یادآور شد : امروز دشمن با استفاده از این رسانه، ملت ایران را نشانه گرفته است و بازی سازان ایرانی در صفوف اول جنگ نرم قرار دارند. غربی ها در این عرصه  تلاش کرده اند تا چهره منفوری از مسلمانان و ایرانیان را به تصویر بکشند. ما نیز باید جنایات آمریکا و دیگر کشورهای غربی را در کشتار مردم بی گناه دنیا به نام دموکراسی و آزادی به تصویر بکشیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد : دولت از تولید بازی های رایانه ای و رشد این هنر صنعت حمایت می کند و وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی نیز از برنامه های بنیاد ملی بازی رایانه ای حمایت خواهد کرد و اعتبارات این بخش را در سال آینده افزایش خواهد داد.  

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری معاون امورسینمایی و سمعی و بصری ، یکشنبه 16 آبان ماه جاری از بخش های مختلف بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازدید به عمل آوردند.

گزارش تصویری بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنیاد ملی بازی های رایانه ای