رفع تنگناهای موجود در تربیت نیروی انسانی متخصص با تحول در ساختار آموزشی بنیاد

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با سفر به استان قم در جلسه کارگروه ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای این استان حضور یافت.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید صادق پژمان در این جلسه با اشاره به جایگاه این بنیاد به عنوان تنها متولی زیست بوم‌ بازی‌های دیجیتال کشور در حوزه‌های مختلفی همچون حمایت از تولید، نظارت بر محتوا، پشتوانه سازی نظری و تحقیقاتی و صدور مجوزها گفت: این بنیاد در حوزه آموزش وظیفه تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای زیست بوم صنعت بازی کشور را برعهده دارد.

 او با اشاره به کمبود نیروی متخصص در میان سازندگان بازی‌های دیجیتال کشور گفت: در حال حاضر ما در این صنعت با مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم و در این زمینه برنامۀ تحول در ساختار آموزشی بنیاد به منظور رفع تنگناهای موجود در زمینۀ تربیت نیروی متخصص دنبال شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رسانه بازی را سریع‌ترین و فراگیرترین رسانه از نظر تاثیرگذاری دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای بازی‌های دیجیتال می‌تواند امکانات مناسبی را برای آموزش و فرهنگ‌سازی ایجاد نماید.

او افزود: ارزش بازی‌های ویدیویی از بعد اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای در دنیای امروز، ضرورت توجه به این صنعت به عنوان پیشران صنایع فرهنگی پایه و خلاق را بیش از پیش مشخص و برای سیاستگذاران و مجریان حوزه اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای پر رنگ‌تر می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به نقش‌های  متفاوت این بنیاد در حمایت از همه فعالان در زیست بوم صنعت بازی‌های دیجیتال کشور گفت: حمایت از تولید و ارتقاء سواد بازی‌های دیجیتال در میان مخاطبان و حمایت از حقوق معنوی مصرف‌ کننده از وظایف بنیاد است.
سید صادق پژمان با اشاره به میزان هزینه کرد نزدیک به 5 هزار میلیاردی بازیکنان ایرانی برای سخت‌افزار و نرم‌افزار براساس آخرین پیمایش مربوط به اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال ایران در سال 98 گفت: در حوزه تولید بازی‌های دیجیتال به خصوص بازی‌های موبایلی، سالانه۱۵۰ بازی موبایلی در کشور تولید می‌شود که بسیاری از آنها با طی فرآیند تجاری‌سازی در دسترس مخاطبان قرار می­‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در این جلسه بر عملکرد مثبت و متفاوت بازیگاه‌ها (گیم نت‌ها) در استان قم و ظرفیت الگوسازی از آنها برای سایر استان‌های کشور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به قهرمانان ملی در تولید بازی‌های دیجیتال گفت: شخصیت‌های دینی مانند امام حسین (ع) و قهرمانان ملی مانند سردار شهید قاسم سلیمانی در حوزه تولید بازی‌های دیجیتال باید مورد توجه باشند.

امیرعلی عموزاده افزود: بسیاری از کودکان و نوجوانان ساعت‌های زیادی برای انجام بازی وقت صرف می‌کنند و از این رو باید به تولیدات بومی بازی در کشور توجه ویژه‌ای کرد.
عموزاده تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه بازی‌های‌ دیجیتال این است که این بازی‌ها معرفت و هستی شناسی را به کودکان و حتی بزرگسالان القا نمی‌کند و بیشتر شاهد قهرمان‌سازی در بازی‌های دیجیتال هستیم. از این رو بازی‌سازان فعال در این حوزه باید معرفت شناسی خود را بالا برده و عقبه فکری متناسب با فرهنگ کشور برای خود ایجاد کنند.

در این دیدار محمد صادق افراسیابی، معاون نظارت و هدایت فرهنگی، فریبا علیزاده، معاون پژوهش، فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی و رضا رسولی، مدیر ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز حضور داشتند.